تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 28693

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

سکینه مریخ

فقر رشته‌های آموزشی دریامحور در مازندران

فقر رشته‌های آموزشی دریامحور در مازندران
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از عدم وجود رشته‌های آموزشی مرتبط برای تحصیل و به‌کارگیری نیروی ماهر کار در این بندر گلایه کرد و خواستار ایجاد زیرساخت‌های مهم آموزشی در این حوزه شد.

به گزارش ریحان نیوز، محمدعلی موسی‌پور گرجی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران، با اشاره به عملکرد مثبت بندر امیرآباد در شاخص‌های دریایی، اظهار کرد: این بندر توانسته کشتی‌هایی با ظرفیت بالا را پهلو دهد، حتی در شرایط کاهش تراز آبی موفقیت‌های خوبی صورت گرفت.

وی از انعقاد قراردادهای لایروبی به ارزش ۶ میلیون مترمکعب برای سه بندر و قرارداد جداگانه ۳۸۶ هزار مکعبی برای بندر امیرآباد خبر داد و دسترسی به ریل سراسری را یکی از مزایای بندر امیرآباد دانست.

موسی پور گرجی با اشاره به اضافه شدن تجهیزات جدید مانند شناور ناجی و جرثقیل در آینده نزدیک،  بر اهمیت جذب دانشجویان در رشته‌های دریانوردی تأکید کرد و همکاری با دانشگاه‌ها را در اولویت قرار داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه لایروبی بندر امیرآباد در طول یکسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بر می‌دارد که از الزامات است، گفت: امسال، برای نخستین‌بار عملکرد تجاری ما از مرز ۵ میلیون تن گذشت.

این مسئول یادآور شد:امسال در صادرات کالا ۱۷ درصد و در صادرات سیمان نزدیک به ۱۰ درصد رشد داشتیم، در واردات نیز ۹ درصد رشد داشتیم و در حوزه غلات، بندر پایلوت شمال کشور هستیم و ۳ میلیون و ۳۰۰ تن کالا وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه کشنده وارد بندر امیرآباد شد که رشد ۱۰ درصدی داشته است، در صدد هستیم تا با کاهش نرخ تعرفه ریلی، امکان حمل سیمان از طریق ریلی را فراهم کنیم.

موسی‌پور گرجی تاکید کرد: در تامین تجهیزات استراتژیک در شرایط تحریم، دچار چالش هستیم که موجب شد تا استارت PM تجهیزات استراتژیک از قبیل جرثقیل را در خود بندر امیرآباد آغاز کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، خاطرنشان کرد: امسال در حوادث بندری منفی ۳۸ بودیم و کاهش سوانح بندری را داشتیم و خوشبختانه تنها یک مورد سانحه دریایی داشتیم.

این مسئول اذعان داشت: امسال ۸۶ درصد جذب در حوزه پروژه‌های عمرانی داشتیم که رقم خوبی به شمار می‌رود، هوشمندسازی انرژی یکی از پروژه‌های مهم ما در کنار جذب سرمایه‌گذاران است.

 وی با اعلام اینکه در سال‌جاری، ۴ پروژه عمرانی و ۳ پروژه سرمایه‌گذاری با مجموع ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح شد، گفت: عملکرد بندر ۲۴ ساعته است در حالیکه عملیات گمرک ۲۴ ساعته نیست و این یکی از چالش‌های ما به دلیل ترافیک سنگین است.

 موسی پور گرجی تصریح کرد: کاهش تراز آب قطعا یک آسیب جدی برای بنادر شمال کشور محسوب می‌شود که باید تمهیدات برای مقابله با آن درنظر گرفته شود، کاهش ۶۵ سانتی متری، تراز آب در طول چند ماه تمامی معادلات را بر هم زد و لذا نمی‌توان بی‌گدار به اجرای پروژه سنگین اسکله رو رو پرداخت که اگر کارشناسی نباشد سبب تضییع حقوق بیت‌المال خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.