سکینه مریخ
بررسی مسائل و ظرفیتهای آموزش عالی استان مازندران
به گزارش ریحان نیوز، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیتهای آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهرهگیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.
دکتر علینژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهتدهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیدههایی مانند اوضاع امروز غزه میگردد.
رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخدادهای دانشگاههای آمریکا بهعنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچگاه شاهد این اتفاقات در دانشگاهها نبوده و نیستیم.
وی به ظرفیتهای دانشگاه مازندران در حوزههای مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوریهای راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمانهای مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکدههای علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راهاندازی دانشکده علوم و فناوریهای راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.
دکتر علینژاد با بیان اینکه دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساختها از جمله تکمیل پروژههای عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.
برچسب ها :دانشگاه ، دکتر علینژاد ، رییس دانشگاه مازندران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0