تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
کد خبر : 26468

یوسف یوسفی

صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات مازندران

صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات مازندران
ناظر گمرکات استان مازندران گفت: در ۵ ماه امسال، ۸۱۹ هزار و ۲۴۰ تن کالا به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرکات مازندران صادر شده است.

به گزارش ریحان نیوز، امیرجمشیدی با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل افزود: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۴۹ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۱۹ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۸ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۱۷ میلیون دلار و مواد معدنی با ارزش ۵ میلیون دلار پنج قلم اصلی صادراتی می‌باشند که سهم ارزشی ۷۳ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.

وی گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جمشیدی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار اولین مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران از نظر ارزش، روسیه با ۵۸۵ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۲۷هزاردلار، ترکمنستان با ۴۵ هزار تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۰۷ هزارتن به ارزش ۷ میلیون و ۶۵۱ هزاردلار و ترکیه با ۴ هزار تن به ارزش ۴ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۷۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

براساس این گزارش، صادرات به کشور‌های فوق ۹۶ درصد وزن و ۸۵ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.