تاریخ انتشار : جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
کد خبر : 26359

رضا متانی

افتتاح ۵طرح جهاد کشاورزی قائمشهر در هفته دولت

افتتاح ۵طرح جهاد کشاورزی قائمشهر در هفته دولت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: پنج طرح کشاورزی در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی شد و برای این طرح ها بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ریحان نیوز، علی درویش نیا، امروز در حاشیه افتتاح و بهره برداری از پروژه های جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه این شهرستان ۷۴ قطعه آب بندان در ۵۷روستا دارد، اظهار کرد: مساحت این آب بندانها در حدود ۳۱۰ هکتار است و ظرفیت نگهداری ۵میلیون مترمکعب آب را دارد و در حدود ۲هزار و ۶۲۳هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی ادامه داد: مرمت، بهسازی و لایروبی آب بندان نقش مهمی در بخش کشاورزی دارد و در هفته دولت امسال آب بندانی در روستای قراخیل مرمت و لایروبی شد و بیش از ۴میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

درویش نیا با بیان این مطلب تصریح کرد:  پنج طرح کشاورزی در هفته دولت امسال افتتاح و کلنگ زنی شد و برای این طرح ها بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است. این پروژه ها شامل مرمت و تجهیز چاه کشاورزی ، لاینیگ کانال انتقال آب به طول ۱۵۰ متر و مرمت و بهسازی و لایروبی آب بندان در سطح ۵.۱ دهم هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی طرح های لاینینگ کانال انتقال آب به طول ۵۰۰ متر و پیش بینی اعتبار یک میلیارد تومان و مرمت و تجهیز چاه کشاورزی با اعتبار پیش بینی ۲ میلیارد تومان آغاز شد .

وی در پایان با بیان اینکه در سطح ۲۰ هکتار توسعه کشت مکانیزه محصولات زراعی انجام شده است، گفت: مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم در سطح ۷۱۶ هکتار ، توزیع تجهیزات ردیابی و پیش آگاهی مگس مدیترانه ای در سطح بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار ، توزیع کود ، توزیع بذر گواهی شده رقم برنج پرمحصول و محلی و اجرای طرح جهش تولید دیم زار از مهم ترین اقدامات اداره تولیدات گیاهی شهرستان بوده است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.