تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 26223

رضا متانی

در حوزه راه روستایی، متولی برای تأمین اعتبار وجود ندارد

در حوزه راه روستایی، متولی برای تأمین اعتبار وجود ندارد
نماینده مردم قائمشهر و حوزه انتخابیه در مجلس گقت: در کوره روستاهای ما آخر هفته اگر برای کسی کاری پیش بیاید یا کسی مریض شود به‌خاطر ترافیک، آن شخص به آرامستان نزدیک‌تر است تا به بیمارستان و می‌توان گفت در کشور و در حوزه راه روستایی، متولی برای تأمین اعتبار وجود ندارد.

به گزارش ریحان نیوز، عمران عباسی کالی،  امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح سوخته کلا ضمن گرامیداشت هفته دولت با بیان اینکه راه، در استان مازندران از هر توسعه دیگری واجب‌تر است، اظهار کرد: باید جلوی اعتبار ۱۲۰۰ میلیاردتومانی که برای پروژه‌های راه استان در ایام دولت گذاشته شد، یک صفر اضافه کرد شاید آن موقع بتوانیم فرصت میزبانی داشته باشیم.

وی افزود: راه ریلی ما صفر درصد توسعه و یا حتی توسعه معکوس دارد و اندک فرصت برای جابه‌جایی مسافران در مسیر راه ریلی به‌خاطر عدم توانمندی مدیرکل محترم، از مردم زدوده شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه دریایی ما هم سهمی در نقل‌وانتقال مسافر و کالا ندارد و در راه هوایی هم مانند سراسر کشور سهم اندکی داریم و تنها راه پر مخاطره و پرهزینه برای استان مازندران، راه شوسه است.

عباسی با بیان اینکه به‌خاطر مواهب الهی از هم‌آغوشی جنگل و دریا و کوه در این استان لذت می‌بریم و به همین دلیل میزبان مسافر و گردشگر از ایران‌زمین هستیم، اظهار کرد: بستر توسعه ما برای جمعیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم مکفی نیست.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راه دریایی ما هم سهمی در نقل‌وانتقال مسافر و کالا ندارد و در راه هوایی هم مانند سراسر کشور سهم اندکی داریم و تنها راه پر مخاطره و پرهزینه برای استان مازندران، راه شوسه است.
وی به گرفتاری‌های مردم در حوزه راه اشاره کرد و افزود: در جاده ساحلی تقریباً هر بیست رور یک حادثه وحشتناک هزینه‌آور مالی و جانی در جویبار داریم، در ورودی استان از مسیر البرزکوه در ایام تعطیل و پایان هفته به خاطر شدآمد، درد را برای مردم به ارمغان می‌آوریم و در زیراب به‌خاطر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار حق تملک مردم بالازیراب را به کام مرگ می‌کشانیم و در شهر زیراب هیچ راه پدافند غیرعاملی برای وقت حادثه نداریم.
نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس ادامه داد: راه مازندران باید راهش را از آنچه که در ذهن مدیران استانی و کشوری است، خارج کند چراکه مازندران دیگر فقط متعلق به این استان نیست و ملی است.

وی به گره ترافیکی آخر هفته‌ها و ایام تعطیل در استان اشاره کرد و افزود: در کوره روستاهای ما آخر هفته اگر برای کسی کاری پیش بیاید یا کسی مریض شود به‌خاطر ترافیک، آن شخص به آرامستان نزدیک‌تر است تا به بیمارستان و می‌توان گفت در کشور و در حوزه راه روستایی، متولی برای تأمین اعتبار وجود ندارد.


نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در خانه ملت تصریح کرد: آرزوی دیرینه ما است که خطی به ریل ما اضافه شود و دوستان مربوطه در مسیر توسعه قدمی برنداشتند و شب می‌خوابند و حریم کمی و کیفی را زیاد می‌کنند و باید پرسید با چه رویی این کار را می‌کنند.
عباسی ادامه داد: در ایام عید امسال در حدود ۲۲ میلیون مسافر وارد استان شدند و باید از خودمان بپرسیم واقعاً ظرفیت پذیرایی از این حجم مسافر را داریم یا همه اینها از سفره‌های مردم استان برچیده می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه اعتباراتی که باید در مازندران در نظر گرفته شود اینها نیست و باید بیشتر باشد، گفت: اینکه پروژه‌ای با اعتبارات قطره چکانی بعد از سالیان زیاد به نتیجه برسد، مایه دردمندی است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.