تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر : 26332

سکینه مریخ

یادواره ۲۲۲ شهید فرهنگی و دانش آموز قائم شهر

یادواره ۲۲۲ شهید فرهنگی و دانش آموز قائم شهر
یادواره ۲۲۲ شهید فرهنگی و دانش آموز قائم شهر در آستانه اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش ریحان نیوز،

فرماندار قائم شهر به عنوان سخنران یادواره گفت: یقینا شهدا دو بار به این فیض نائل می‌شوند یکی آنکه مداد العلما افضل من دماء الشهداء، شهیدی که در راستای فرهنگ اسلامی و مکتب سیدالشهدا این مسیر را انتخاب کرد و به شهادت رسید و دیگر آنکه منتخب خداوند متعال هستند و به فیض شهادت رسیدند.
جواد مولایی افزود: برگزاری یادواره شهدا تلنگری به خودمان است که ببینیم شهدا از ما چه می‌خواهند و یقینا منبع اصلی برای جواب این سوال وصیت نامه‌های شهدااست که امیدواریم وصیت نامه‌های شهدا رابخوانیم و عمل کنیم و لیاقت شفاعت آنها را داشته باشیم.
فرماندار قائم شهر یادآور شد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی ۵ هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب و اسلام شدند.

رئیس آموزش و پرورش قائم شهر هم گفت: یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز این شهرستان در راستای بزرگداشت دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران و در آستانه اربعین حسینی برگزار شد.
جعفر عموزاده برگزاری یادواره شهدا را کلاس درس مجاهدانی دانست که به همگان و فرهنگیان و دانش آموزان ما درس ایثار و فداکاری می‌آموزند.
وی با اشاره به نقش محوری دانش آموزان در برگزاری این یادواره گفت: در دوران دفاع مقدس از شهرستان قائم شهر ۱۸۶ دانش آموز شهید و ۳۶ معلم شهید تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند.
رئیس آموزش و پرورش قائم شهر انجام کار پژوهشی از وصیت نامه شهدا با موضوع شهید و شهادت را دیگر اقدام فرهنگی در تبیین جهاد و ایثار نام برد که بر اساس این کار تحقیقی: امام حسین (ع)، امام و رهبری، شهادت و خانواده چهار مقوله مشترک وصایای شهدا بودند که همگان را به آنها متذکر شدند.

در این یادواره ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، دانش‌آموزان با اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری یاد و خاطره معلمان و دانش آموزان شهید قائم شهر را گرامی داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.