تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
کد خبر : 26085

یوسف یوسفی

استقبال از امیرحسین زارع نایب قهرمان المپیک پاریس

استقبال از امیرحسین زارع نایب قهرمان المپیک پاریس
مردم شهرستان آمل که لقب المپیکی‌ترین شهر ایران را یدک می‌کشند، عصر دیروز شنبه از امیرحسین زارع دارنده نشان نقره سنگین وزن کشتی آزاد ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در بازگشت به زادگاهش به گرمی استقبال کردند.

به گزارش ریحان نیوز،آیین استقبال از امیرحسین زارع که به پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان مشهور شده است، با حضور چند هزار نفری شهروندان آملی از میدان قائم (عج) تا میدان ۱۷ شهریور و پس از آن تا تکیه اسک آمل برگزار شد.

حضور پرشور شهروندان آملی در استقبال از امیرحسین زارع به حدی بوده که مسیرحدود ۴ کیلومتری اعلام شده برای استقبال از مدال آور المپیک بیش از دوساعت به طول انجامید.

در مسیر استقبال از ملی پوش سنگین وزن کشتی آزاد ایران، بسیاری از شهروندان با قربانی کردن گاو وگوسفند برای نابغه کشتی ایران دفع بلا کردند.

استقبال گرم آملی‌ها از نایب قهرمان المپیکپرچم خادم الرضا بردوش خادم امام رضا(ع)
امیرحسین زارع که از حدود دو سال قبل و پس از مسابقات جهانی، به افتخار خادم امام رضا (ع) نائل شده بود، درمراسم استقبالش با حضور یکی از خادمان افتخاری امام رضا (ع) پرچم خادمی امام رضا (ع) برای تبریک به او داده شد.
مراسم ویژه‌ای که با حضور پرشور شهروندان آملی در محوطه تکیه اسک این شهر برپا شده بود، پدر و مادر و خواهر امیرحسین زارع به همراه عمو‌های او نیز حضور داشتند.
حمید آقاجانی مربی سازنده امیرحسین زارع نیز در طول مسیر استقبال درکنار او حضور داشت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ فرانسه که ۱۶ نفر حضور داشتند، امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر مقابل آیال لازاریف از قرقیزستان به برتری دست یافت و در دور بعد هم با نتیجه ۱۰ بر صفر دسی از کانادا را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت.
ملی پوش آملی کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف طا‌ها آکگول، قهرمان جهان و المپیک از ترکیه رفت و با نتیجه ۲ بر یک صاحب برتری و راهی دیدارن‌هایی این وزن شد.
زارع در دیدار نهایی با گنو پتراشویلی از گرجستان دیدار کرد و با باخت نزدیک با نتیجه ۱۰ بر ۹ به نشان نقره این وزن بسنده کرد.
امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به نشان برنز رسید.
او در رقابت‌های جهانی ۲ نشان طلا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ و یک برنز را در ۲۰۲۲ بلگراد را در کارنامه دارد.

هفته گذشته نیز آملی‌ها از محمدهادی ساروی ملی پوش آملی وکاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران دروزن ۹۷ کیلوگرم درالمپیک پاریس که نخستین نشان طلای کاروان ایران را به ارمغان آورده بود، به گرمی و باشکوه استقبال کرده بودند.


مردم آمل برای چهارمین دوره پیاپی شاهد حضور نماینده اشان درکشتی آزاد و فرنگی هستند که در سه دوره گذشته توسط قاسم رضایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع بودند.
تعداد مجموع مدال‌های المپیکی ورزش آمل با طلای ساروی و نقره زارع در پاریس به ۶ مدال رسیده که از نظر تعداد مدال این شهر را در صدر شهر‌های المپیکی ایران قرار داده است.
طلای قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۲ لندن، برنز قاسم رضایی در المپیک ۲۰۱۶ ریو، ۲ برنز محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و طلای محمد هادی ساروی و نقره امیرحسین زارع در المپیک پاریس، آمل را از نظر تعداد مدال‌های المپیکی بالاتر از جویبار که پنج مدال المپیکی دارد قرار داده است.
از ورزش آمل ۲ چهره دیگر نیز در المپیک پاریس حضور داشتند. امین حق‌پناه ماساژور تیم ملی کشتی فرنگی و حسین حسین‌زاده مربی سازنده آملی کشتی فرنگی نیز همراه با ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.