تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
کد خبر : 26208

آغاز پروژه مهر با بهسازی سرویس‌های بهداشتی

آغاز پروژه مهر با بهسازی سرویس‌های بهداشتی
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران در آستانه سال تحصیلی جدید، مدیران مدارس را به بهسازی سرویس‌های بهداشتی برای تامین سلامت دانش آموزان توصیه کرد.

به گزارش ریحان نیوز،

قربانعلی سهرابی در جلسه بررسی برنامه‌های پروژه مهر در شورای آموزش و پرورش قائم شهر، اهمیت بهداشت و سلامت دانش آموزان در یادگیری دروس را یکی از شاخص‌های اصلی در نظام تعلیم و تربیت دانست.

او بهره مندی از امکانات و تجهیزات مناسب بهداشتی در فضا‌های آموزشی و تربیتی را یک الزام و ضرورت اساسی اعلام و بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی مهم‌ترین مسئله در مدارس است که باید مورد توجه جدی مدیران قرار بگیرد چرا که دانش آموزان از ابتدای صبح تا پایان کلاس‌های درس نیاز به سرویس بهداشتی دارند و چنانچه سرویس بهداشتی وضعیت نامناسب داشته باشد دانش آموزان رغبتی برای رفتن به آن نخواهند داشت و این امر باعث بروز بیماری جسمی، چون سنگ کلیه و مثانه برای دانش آموزان خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش مازندران از مدیران مدارس خواست برای جلوگیری از ابتلای فرزندان دانش آموز به این بیماری‌ها یکی از اولویت‌های پروژه مهر در آستانه سال تحصیلی جدید را بهسازی و تمیزی سرویس‌های بهداشتی مدارس مدنظر قرار دهند.

سهرابی افزود: در مدارس مازندران تنها ۱۳۶ مربی بهداشت سلامت داریم که این تعداد تکافوی دانش آموزان مدارس را نخواهد داشت به طوری که در مدارس شهری تنها ۷۰ درصد مدارس از وجود مربی بهداشت برخوردار هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: در مدارس روستایی خوشبختانه با همکاری و کمک بهورزان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۱۰۰ درصد دانش آموزان مدارس روستایی از خدمات اولیه بهداشتی برخوردار می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.