تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر : 25979

سکینه مریخ

افزایش ۲۹درصدی حجم کالای وارده از  گمرکات مازندران به کشور 

افزایش ۲۹درصدی حجم کالای وارده از  گمرکات مازندران به کشور 
ناظر گمرکات مازندران با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی حجم کالای وارد شده از  گمرکات مازندران به کشور گفت: چهار ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶۳ میلیون و ۱۳۹ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

به گزارش ریحان نیوز،امیرجمشیدی افزود:این میزان واردات کالای اساسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳۲ درصد افزایش و ارزشی ۲۱ درصد کاهش داشته است.

جمشیدی، پنج قلم اول کالا‌های وارداتی در این مدت را ذرت دامی به ارزش ۳۳۲ میلیون دلار، چربی‌ها وروغن‌های حیوانی و نباتی به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار، جو دامی به ارزش۱۲۱ میلیون دلار، کود شیمیایی به ارزش ۱۶ میلیون دلار و چوب وتخته به ارزش ۱۲ میلیون دلار عنوان کرد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به فعالیت سه گمرک وارداتی نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار در مازندران گفت: طی این مدت ؛ ۲۱ کشور مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بودند که امارات متحده عربی با ۲۹۵ میلیون دلار، ترکیه با ۱۴۶ میلیون دلار، روسیه با ۱۳۶ میلیون دلار، انگلستان با ۲۱ میلیون دلار و عمان با ۱۵ میلیون دلار، پنج کشور نخست طرف معامله کالا‌های وارداتی به گمرکات مازندران هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.