تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
کد خبر : 25854

قطع برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف مازندران

قطع برق ۱۸۴ اداره و بانک پرمصرف مازندران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: از نیمه دوم خرداد و با آغاز طرح پایش مصرف برق در ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی تاکنون ۱۸۴ اداره و بانک استان مشمول قطعی برق شدند.

به گزارش ریحان نیوز،سید کاظم حسینی کارنامی گفت: از نیمه دوم خرداد و با آغاز طرح پایش مصرف برق در ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی تاکنون با توجه به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق ادارات و بانک‌ها در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری نسبت به سال ۱۴۰۰، پایش میزان مصرف در ادارات و بانک‌های زیر پوشش این شرکت در مازندران با جدیت دنبال می‌شود که به دلیل رعایت نشدن این مصوبه، ۱۸۴ اداره و بانک استان مشمول قطعی برق شدند.

او با بیان این‌که در یک‌هزار و ۳۰۰ اداره و بانک مازندران کنتور‌های هوشمند برق نصب شده است، افزود: از این تعداد تنظیم کنترل حد مصرف برق در ۸۵۰ اداره و بانک به صورت برخط و هوشمند پایش می‌شود و در بقیه ادارات و بانک‌ها همکاران ما به صورت میدانی پایش را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران تصریح کرد: پیش از قطع کردن برق این ۱۸۴ اداره و بانک، ۱۵۰ اخطار به ادارات و بانک‌هایی که نسبت به این مصوبه هیئت وزیران بی‌توجه بودند فرستاده شد. اما متأسفانه به این هشدار‌ها توجه نشد.

به گفته حسینی کارنامی، برق ادارات و بانک‌هایی که توجهی به مصوبه کاهش مصرف برق ندارند، ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه قطع می‌شود و در صورت بی‌توجهی به مصوبه هیئت وزیران و استمرار مصرف بالای برق مدت زمان خاموشی افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به کم‌توجهی برخی ادارات و به ویژه بعضی شعب بانک‌ها به رعایت الگوی مصرف گفت: در شعبه‌های بعضی بانک‌ها توجهی به مدیریت مصرف نمی‌شود و دمای هوا بسیار پایین است که انتظار داریم هم به منظور کمک به پایداری شبکه و هم پیشگیری از اعمال خاموشی به دلیل مصرف بالای برق، دمای کولر‌ها را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

حسینی افزود: در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق عادی و غیرگرمسیری باید از ساعت ۱۲ کولر‌ها خاموش شود و ۶۰ درصد کاهش مصرف را شاهد باشیم و در صورت رعایت نشدن این موضوع ناچاریم برق را قطع کنیم.

او ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق مازندران به منظور پایداری شبکه برق و تأمین برق مشترکان خانگی مجبور به اجرای این طرح شده است. از همه مدیران و کارکنان همه ادارات و بانک‌ها درخواست می‌شود تا با رعایت الگوی مصرف، به مدیریت بحران انرژی کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: میزان مصرف برق مازندران در ماه‌های غیرگرم سال -از مهر تا خرداد- بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات است که با افزایش دمای هوا و روشن شدن وسایل سرمایشی به ۲ هزار و ۴۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

حسینی افزود: امسال مصرف برق در مازندران هنوز به میزان پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ نرسید، اما با توجه به استمرار هوای گرم در استان طی روز‌های آتی احتمال این که رکورد‌های جدیدی در مصرف برق ثبت شود وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.