تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۱
کد خبر : 25782

سکینه مریخ

برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران در دفتر نماینده ولی فقیه مازندران

برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران در دفتر نماینده ولی فقیه مازندران
نماینده ولی فقیه در مازندران در آستانه روز خبرنگار از اصحاب رسانه مازندران ضمن برگزاری نشستی صمیمی تجلیل کرد.

به گزارش ریحان نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی مراسم تجلیل از فعالیت عرصه خبر و روز خبرنگار (گرامیداشت شهادت شهید محمود صارمی) که در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام و یاد شهید صارمی خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگار مشکلات مردم خبرنگار امام حسین (ع) می‌شود‌.

وی با اشاره به جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی با مردم غزه، افزود: در این ۹ ماه خبرنگارانی که شهید شدند بیش از خبرنگارانی هستند که در دو جنگ بزرگ چند ساله ویتنام کشته شده‌اند.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: فکر می‌کنم جامعه خبرنگاران که خزائن اطلاعات و آگاه‌ترین قشر به مشکلات مردم، کاستی‌های مردم و خدمات مسئولین هستند بهترین مخاطبانی هستند که می‌توان با آن‌ها نشست و به گفت‌گو پرداخت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پنج محور مهم، همچنین اضافه کرد: سواد خبرنگاری، حقوق خبرنگاری و خبرنگاران، اخلاق خبرنگاری، جهاد خبرنگاری، صبر و مقاومت خبرنگاری این محورهای مهم هستند که هر کدام مورد بحث است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه خبرنگاری حرفه‌ای برای خودش آداب، شیوه، ابزار و تجهیزات دارد، عنوان کرد: به‌خصوص با ورود هوش مصنوعی به این حوزه هم یک فرصت و هم تهدید مطرح است، مهم استفاده درست از هوش مصنوعی و احترام به حریم خصوصی افراد است.

امام جمعه ساری روایتگری اول را از تاثیرگذار و مهمترین مسائل دانست و خواستار نوشته شدن یا پیگیری و اجرای نظام مسائل حوزه خبرنگاری شد و تاکید کرد: قطعا بسیاری از خبرنگاران به حق و حقوق خود نمی‌رسند، اولا که حق دادنی است اما بعدش گرفتنی.

این مسئول با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق خبرنگاری، اذعان داشت: باید صداقت و امانت داشته باشیم، هر راستی گفتنی نیست، راست گفتن واجب نیست همچون راز و اسرار، دیدن واقعیت‌ها بدون حب و بغض و خالی کردن حجاب‌های درونی، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه خبرنگاری یک جنگ است، گفت: جهاد خبرنگاری با دانستن و آشنایی با هدف و استکبار جهانی مهم است، خبرنگاری حرفه‌اش باید با جهادی بودن تلفیق شود و با اخلاق پیوند بخورد.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر صبر و مقاومت خبرنگاری، اظهار کرد: هر حوزه‌ای برای خودش مشکلات، تیر و ترکش‌هایی دارد، از قدیم هم گفتند که حرف حق تلخ است، خبرنگاران باید با هم وحدت داشته باشند، صنف و بسیج خبرنگاران باید پای آن‌ها بایستد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد: خبرنگاران خودشان هم باید مطالبات جدی خود را داشته باشند چرا که اطلاعات جامعی از استان و جامعه خود دارند، گاهی می‌خواهند خبرنگاران را به عقب نشینی بخوانند اینجاست که صبر بر تطمیع‌ها اولویت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره استان مازندران گفت: از ابتدا تاکنون شعار ما مازندران یکپارچه بوده است، مازندران پیشرفته و سالم نیز مورد نظر است.

*مراجعه بیش از ۳هزار نفر مراجعه‌کننده به دفتر

در ادامه حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم استانی سربلند داشته باشیم باید رسانه خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان مازندران از استان‌های سربلند است، افزود: بخش اعظمی از مراجعین در دفتر فقرا هستند، اینجا محل رجوع مردم است، تمام درب‌های دفتر باز است، بخش زیادی از این مطالبات دریافت کمک‌های مردمی است.

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به بحث پیگیری مشکلات با انجام مکاتبات با مرکز، اعلام کرد: تا الان بیش از ۳هزار نفر مراجعه داشتیم که مشخصاتشان ثبت شده است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که عنایت لازم را به این دفتر داشته باشید، ارتباط شما با رسانه دفتر خیلی مهم است، آمادگی لازم برای هرگونه پیگیری مسائل شما را داریم.

گفتنی است: از خبرنگاران حاضر در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه، رییس دفتر نماینده ولی فقیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری و دبیر ستاد امر به معروف مازندران ضمن اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.