تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 25903

یوسف یوسفی

مجوز ورود دانشجویان دکترای داروسازی در بابل صادر شد

مجوز ورود دانشجویان دکترای داروسازی در بابل صادر شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مجوز ورود دانشجویان دکترای داروسازی برای این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: مقدمات دریافت مجوز مقطع دکترای رشته فیزیوتراپی در این دانشگاه نیز صورت پذیرفت.

به گزارش ریحان نیوز، دکتر سیدعلی مظفرپور افزود: دانشکده داروسازی یکی از مهم‌ترین دانشکده‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی است. در بین حدود ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی در ایران، تنها ۲۳ دانشکده داروسازی فعالیت دارند که این دانشکده‌ها در ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی برتر کشور وجود دارند که نشان از اثرگذاری بالای دانشکده داروسازی در ارتقای علمی دانشگاه‌ها دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: از سال‌ها پیش، پیگیری‌های زیادی در خصوص کسب مجوز دانشکده داروسازی انجام شد ولی درنهایت این مجوز به بابل داده نشد.
دکتر مظفرپور عنوان کرد: در این دوره با پیگیری‌های منظم دانشگاه، سال گذشته موافقت اصولی دانشکده داروسازی کسب شد.
وی افزود: بطور معمول حداقل دو سال بعد از صدور مجوز تاسیس دانشکده، در صورت فراهم بودن شرایط، مجوز پذیرش دانشجو داده می‌شود. اما در دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از گذشت کمتر از یک سال بعد از صدور مجوز، زمینه‌ها و مقدمات ورود دانشجویان فراهم گردید.
دکتر مظفرپور گفت: امروز این افتخار را داریم که به همشهریان و هم استانی عزیز این نوید را بدهیم که موفق به کسب مجوز ورود دانشجویان دکترای داروسازی از سال تحصیلی جاری به دانشگاه شدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: با کسب مجوز رشته دکترای داروسازی علاوه بر دو رشته پزشکی و دندانپزشکی، تعداد رشته‌های مقطع دکتری در این دانشگاه به عدد سه افزایش یافت.
وی با اشاره به اینکه مقدمات دریافت مجوز دکترای فیزیوتراپی، پس از بازدید هیات بورد در این دانشگاه نیز انجام‌شده است، اذعان داشت: مقطع دکترای فیزیوتراپی در استان مازندران و گلستان وجود ندارد و امیدواریم به زودی برای دانشگاه علوم پزشکی بابل محقق گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.