تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 25909

یوسف یوسفی

بسته‌های سرمایه گذاری مازندران را به نااهلان نسپارید

بسته‌های سرمایه گذاری مازندران را به نااهلان نسپارید
استاندار مازندران در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان با انتقاد از انحراف بودجه و تغییر کاربری‌های غیر مجوز برخی طرح‌های مجوزدار استان گفت: بسته‌های سرمایه گذاری مازندران باید آماده و به اهل آن ارائه شود.

به گزارش ریحان نیوز،

یوسف نوری با تاکید بر اینکه نباید سرمایه گذار را رها کرد از مدیران استانی خواست با تشدید نظارت‌ها در خصوص طرح‌هایی که انحراف بودجه و عملکرد دارند با آنان جدی و قانونی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران مکلف هستند طرح‌های مصوب شورای برنامه ریزی استان را در شهرستان‌های مرتبط خود شناسایی کنند از آنان خواست چگونگی اجرا و چگونگی عملکرد این طرح‌ها را رصد کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران هم در این نشست گفت: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی استان در سال ۴۰۳ است که یک درصد این مقدار، سهم ظرفیت‌های فرهنگی است.
فتح ا… پور با تاکید براینکه هزینه کرد یک درصد هزینه شرکت‌های دولتی از طریق دستگاه‌های استانی باید انجام شود اعلام کرد: برخی نهاد‌ها و دستگاه‌ها در خصوص جذب سهم یک درصد خود خوب عمل نکردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا پایان سال ۱۴۰۲؛ هزار و ۲۷۵ پرونده تغییر کاربری به مساحت دو هزار و ۲۰۰ هزار هکتار در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مصوب شد افزود: بیشرین پرونده‌های تغییرکاربری مصوب در شهرستان ساری و کمترین در شهرستان عباس آباد بوده است.
وی با انتقاد از اینکه برخی مصوبات شورای برنامه ریزی یا اصلا شروع نشده اند و یا انحراف بودجه و تغییر کاربری دارند از دستگاه‌های متولی خواست نظارت خود در زمان ساخت و صدور پروانه برداری و حتی پس از آن را در راستای اهداف طرح تشدید کنند.

دادبود سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران نیز در جلسه شورای برنامه ریزی امروز استان با بیان اینکه فرصت زیادی تا پایان سال مالی برای جذب اعتبارات استانی در حوزه عمرانی باقی نمانده است از دستگاه‌های اجرایی راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و منابع طبیعی به عنوان دستگاه‌های برتر در جذب اعتبارات نام برد و افزود: برخی دستگاه‌های دولتی هنوز تا سی درصد اعتبارات خود را جذب نکرده اند.

کم کاری برخی دستگاه‌های استان در جذب اعتبارات فرهنگیسختگیری بسیار یا مسامحه فراوان پذیرفتی نیست
رییس کل دادگستری مازندران هم در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه برخی سختگیری‌ها یا مسامحه با سرمایه گذاران استان فراتر از قانون است گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی استان خود مانع سرمایه گذاری هستند.
پوریانی افزود: رفع موانع به جای مانع تراشی در چارچوب قانون دستور کار دادگستری استان در طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مازندران است.
رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان تشدید می‌شود افزود:
بیش از هزار پرونده قلع و قمع در استان صادر شده که هزینه‌های اجرای آن نیز بسیار زیاد است‌
وی ادامه داد: هزینه قلع و قمع فقط یک پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در غرب استان، ۳۰ میلیارد تومان است.
پوریانی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه بسیار موثرتر و به صرفه‌تر از اقدامات قلع و قمع و تخریب در بنا‌ها و ساخت و ساز‌های غیر مجاز است گفت: دستگاه قضایی با قدرت و جدیت از برنامه‌های توسعه‌ای استان حمایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.