تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر : 25704

سکینه مریخ

گرامیداشت هفته مهارت با شعار “مهارت در محرم با مشارکت مردم‌”

گرامیداشت هفته مهارت با شعار “مهارت در محرم با مشارکت مردم‌”
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در نشست خبری:شعار هفته مهارت سال جاری "مهارت در محرم با مشارکت مردم" نامگذاری شده است.

به گزارش ریحان نیوز،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران صبح امروز چهارشنبه ۱۰مرداد ماه در نشست خبری به‌ مناسبت هفته ملی “مهارت”،با حضور معاونین و سه مدیر مراکز فنی و حرفه‌ای مرکز استان، ضمن تسلیت سالروز امام سید الساجدين حضرت زین العابدین علیه السلام و شهادت مبارز نستوه و دلاور فلسطین “اسماعیل هنیه” از رهبران سیاسی حماس،این اقدام وقیحانه و بزدلانه را نشان از حقارت دشمنان دانست و با اشاره به اینکه ترویج و توسعه فرهنگ مهارت آموزی را موجب کاهش نرخ بیکاری می‌شود گفت: امروز این سازمان حتما باید در توانمندسازی فردی، گروهی و اجتماعی نیروی انسانی در همه نهادها مشارکت داشته باشد؛ که انقلابی‌ترین و بی‌توقع‌ترین نوع خدمت است‌.

سید حسین درویشی با بیان اینکه مدرک بدون درک معنایی ندارد، افزود: ما ۲۰ مرکز دولتی و ۲هزار و ۸۵۶ مرکز آموزشگاه خصوصی داریم که سهمی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی همچنین بهبود شرایط اقتصادی جامعه را با رشد مهارت آموزی ممکن دانست و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعهد مراکز دولتی و خصوصی ما بالغ بر ۱۴میلیون و ۸۷۰ نفر ساعت بوده است که با رشد ۱۶درصدی همراه بوده است، در سال جاری شاهد یک رشد ۱۵درصدی بوده‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه امروز در دنیا ۸۱ میلیون شغل در حال زوال است و ۸۷ میلیون شغل جدید جایگزین آن خواهد شد،اظهار داشت:شعار هفته مهارت سال جاری “مهارت در محرم با مشارکت مردم” نامگذاری شده است.

درویشی با بیان اینکه واگذاری کارگاه‌های بلااستفاده از دولتی به خصوصی به تعداد ۱۱۷ کارگاه آموزشی انجام شد، اعلام کرد: ۱۴۲ مرکز جوار کارگاهی داریم که نیازمند پای کار آمدن مدیران صنعتی هستیم و تشکیل هنرستان فنی و حرفه ای با وجود مرکز جوار کای درست نیست

وی همچنین رسالت و مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را هدایت گری سریع عنوان و خاطر نشان کرد:۳۲ مرکز جواز دانشگاهی مشاور شغلی داریم؛ اما یک رئیس دانشگاه پای کار نیامد! یک درصد از ۱۰۰هزار واحد فعال در استان با ما کار میکنند که اگر تعامل به‌وجود بیاید پوشش خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اقدامات در سطح ملی با وجود اعتبار بسیار ضعیف، تاکید کرد: واریز معادل یک در هزار مزد کارگران در صنعت توسط کارفرمایان، واریز دو درصد از فروش حاصل از قاچاق کالا به این سازمان، اختصاص نیم در هزار پروژه‌های عمرانی همه دستگاه‌های اجرایی، تصویب مجمع خیرین مهارتی و کسب رتبه‌های مختلف از جمله این اقدامات بوده است.

گفتنی است پيش از برگزاری نشست خبری، با هماهنگی روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان از فعالیت و تجهیزات آموزشی مرکز(۳) ساری با راهنمایی سرکار خانم زکیه شریفی ایزدی رئیس مرکز آموزشی شماره ۳ مرکز استان، در قالب تور رسانه‌ای بازدید و از نزدیک با فعالیت هنرجویان و کارآموزان آشنا شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.