تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر : 25707

سکینه مریخ

به‌دنبال هم‌افزایی تشکل‌های مردم‌پایه و دستگاه‌های فرهنگی هستیم

به‌دنبال هم‌افزایی تشکل‌های مردم‌پایه و دستگاه‌های فرهنگی هستیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران گفت: در رویداد هم‌افزا به دنبال هم‌افزایی تشکل‌های مردم‌پایه با یکدیگر و دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم.

به گزارش ریحان نیوز، احسان آهنگر امروز در نشست خبری پیش‌رویداد هم‌افزا که در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، با اشاره به تدوین سند فرهنگی توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۳، اظهار کرد: بند مهم این سند ابلاغ تهیه برش استانی بود.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن پنج مسئله اولویت‌دار استان از سال گذشته، افزود: قرار بر حل این مسائل در طول برنامه‌ای پنج ساله گذاشته شد.

آهنگر خاطرنشان کرد: در این راستا جلسات تخصصی برای تشکیل سند فرهنگی اجتماعی استان تشکیل و وظایف برای حل مسائل به جبهه فرهنگی سپرده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران یادآور شد: در حال حاضر رویداد هم‌افزا برای نخستین بار با هدف ایجاد هم‌افزایی تشکل‌ها و دست‌اندرکاران مردمی، تعامل دستگاه‌های حاکمیتی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد.

وی ادامه داد: ایده تدوین سند رویداد هم‌افزایی در مازندران مطرح و حدود یک سال با همکاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی، حوزوی و نهادهای مردمی بررسی شد.

آهنگر تاکید کرد: رویداد هم‌افزا بستر مناسبی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر ظرفیت‌های فرهنگی مردم‌پایه مارندران برای حل نظام مسائل فرهنگی اجتماعی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران ادامه داد: برای اینکه تشکل های مردم‌پایه با آمادگی بیشتری در این رویداد شرکت کنند، پیش رویداد را طراحی تا با حضور مسئولین تشکل های مردم پایه بتوانیم مقدمات حضور باشکوه‌تر و با کیفیت تر این تشکل ها را در این رویداد داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: ما در این برنامه به دنبال هم افزایی تشکل های مردم پایه با یکدیگر و دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم که قطع یقین با این هم افزایی شاهد اتفاقات خوب در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی استان مازندران خواهیم بود.

در ادامه این نشست حسین صفری مسئول جبهه فرهنگی مازندران رویداد هم‌افزا را بستری از تعامل دانست و تاکید کرد: هم‌افزا نخستین سندی است که دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی و آموزشی در بررسی آن سهیم بودند.

همچنین حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد: باید جبهه‌ای و تشکیلاتی کار کرد تا توفیق حاصل شود، در این رویداد افراد دغدغه‌مند در کنار هم به استخراح راهبردهای مشترک می‌پردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.