تاریخ انتشار : شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 25918

سکینه مریخ

مبارزه با مگس میوه در بیش از ۱۶ هزار هکتار باغِ بابل

مبارزه با مگس میوه در بیش از ۱۶ هزار هکتار باغِ بابل
 ‌‌مدیر جهاد کشاورزی بابل از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای تیر ماه امسال در بیش از ۱۶ هزار هکتار باغهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز،

محسن آهنگری با اشاره به اینکه مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که یکی از آفات مهم محصولات زراعی و باغی است با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی بابل انجام می‌شود، افزود: تیر ماه امسال این آفت در ۱۶ هزار و ۹۱۶ هکتار از باغ‌های این شهرستان ردیابی شد.
وی تصریح کرد: با فعال سازی ایستگاه پیش آگاهی در حوزه مراکز ۹ گانه جهاد کشاورزی با استفاده و نصب ۲۱ تله فرمونی به همراه کارت زرد، تله جلب کننده غذایی (بیولور) تله سراتراپ و سراتینکس، هزار و ۵۲ عدد مگس میوه شکار شد.
مدیر جهاد کشاورزی بابل افزود: در راستای مدیریت تلفیقی مبارزه زراعی با این آفت جمع آوری و دفن میوه آلوده به مقدار ۳۷۰ کیلوگرم در ۱۲۱ هکتار باغ‌های این شهرستان انجام شد.
وی با اشاره به برگزاری ۹ جلسه کمیته فنی در این مدیریت، گفت: در راستای آموزش و اطلاع رسانی ردیابی، پیش آگاهی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای، ۴۰۰ آموزش انفرادی، ۳۷ کارگاه آموزشی با شرکت ۴۰۰ نفر بهره بردار، ۲۵ کلاس آموزشی با ۲۲۴ بهره بردار، ۲۷۰ پیامک، ۹۸ بازدید میدانی و ۵۸ اطلاعیه راهکار‌های مدیریت مگس میوه و نکات فنی ارائه و توزیع شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.