تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 25679

سکینه مریخ

ضبط ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز از یک واحد مسکونی در هچیرود

ضبط ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز از یک واحد مسکونی در هچیرود
روابط عمومی شرکت توزیع برق غرب مازندران اعلام کرد: در پی رصد و پایش گروه تست و بازرسی لوازم اندازه گیری شرکت و با هماهنگی نیروی انتظامی ۷۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز از یک واحد مسکونی در شهر هچیرود شهرستان چالوس کشف و ضبط شد.

به گزارش ریحان نیوز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به افزایش بی سابقه میزان مصرف برق در سطح کشور  گفت: در این بازه زمانی تلاش‌های فراوانی برای تامین برق پایدار با اجرای اقدامات مدیریت مصرف صورت می‌ گیرد و همچنین کشف و ضبط رمز ارز‌های غیر مجاز به طور جدی و مستمر پیگیری می‌شود.

بابایی افزود: دستگاه‌های استخراج رمز ارز ، برق بسیار زیادی را مصرف می‌کنند به طوری‌که مصرف برق هر دستگاه رمز ارز تقریبا معادل مصرف برق سه خانوار می‌باشد و در ایام پیک تابستان علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌های به زیرساخت‌ها و منافع ملی، نوسان در شبکه و آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان را موجب می‌شود.

وی به جریمه‌های سنگین استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز، معادل ۱۰۰ برابر قیمت برق در مرحله اول و در صورت تکرار تخلف، جمع آوری انشعاب برق اشاره و خاطر نشان کرد: شهروندانی که برای شناسایی و گزارش دارندگان دستگاه‌های رمز ارز غیر مجاز اقدام  کنند، به ازای هر دستگاه ماینر روشن غیر مجاز ، یک میلیون تومان و تا سقف ۲۵ میلیون تومان پاداش دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران همچنین با اشاره به دو هفته بسیار گرم پیش رو افزود: مشترکان با مصرف بهینه برق علاوه  بر کمک به صنعت برق، می‌توانند در قالب پویش با انرژی، از جوایز  ٣٠٠ دستگاه خودرو و میلیارد‌ها جوایز دیگر به قید قرعه و بر مبنای امتیاز کسب شده بهره‌مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.