تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر : 25617

یوسف یوسفی

شرایط را برای حضور موفق باشگاه نساجی در لیگ برتر فراهم کنیم

شرایط را برای حضور موفق باشگاه نساجی در لیگ برتر فراهم کنیم
استاندار مازندران تاکید داشت: الان نقطه اوج باشگاه نساجی است و ما باید شرایط را برای حضور موفق این باشگاه در لیگ برتر فراهم کنیم.

به گزارش ریحان نیوز، جلسه بررسی وضعیت باشگاه نساجی مازندران صبح امروز شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳، با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مجلس، مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار قائم شهر، مالک باشگاه نساجی و رئیس هیات فوتبال مازندران و سایر مسئولین مربوطه، در وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مولایی فرماندار قائم شهر و علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان استان گزارشی از آخرین وضعیت، دغدغه‌ها و خواسته‌های باشگاه نساجی را ارائه کردند.

استاندار مازندران در این جلسه نساجی را قلب ورزش مازندران نامید و اظهار داشت: استان مازندران در ورزش سرشار از استعداد است. مثلاً شهرستان بابل قطب تنیس روی میز ایران است و جویبار پایتخت کشتی ایران است.

دکتر نوری ادامه داد: مازندران سرزمین زرخیزی است و نساجی هم قلب تپنده ورزش مازندران است.

نماینده عالی دولت در مازندران از ضعف زیرساخت‌های ورزشی استان گفت و بیان داشت: ما امکانات خوبی را در استان داریم که اگر از این امکانات به درستی استفاده شود اتفاقات خوبی می‌افتد.

دکتر نوری در ادامه ضمن تقدیر از زحمات رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی، گفت: مهمترین دغدغه فعلی ما در ورزش، بحث نساجی است.

وی افزود: نساجی در نیم فصل دوم فصل گذشته با مدیریت خوب رضا حدادیان عملکرد چشمگیری داشت. ما دوست داریم نساجی با همان روند سابق با آقای حدادیان ادامه دهد.

استاندار مازندران تاکید داشت: الان نقطه اوج باشگاه نساجی است و ما باید شرایط را برای حضور موفق این باشگاه در لیگ برتر فراهم کنیم.

مقام عالی دولت در مازندران، گفت: این جمع همه پیگیر تیم هستند و قطعا مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

دکتر نوری افزود: برای همین، در صنعت فوتبال، تمامی بازیکنان شاخص جهانی در عین حال افرادی هستند که کار‌های خیریه وعام المنفعه انجام میدهند و در بین مردم به افراد مرجع تبدیل می‌شوند و مردم اینها را دوست دارند و حرفشان اثرگذار است.

وی از محبوبیت رضا حدادیان در جمع مردم مازندران و هواداران نساجی اشاره کرد و بیان داشت: مالک نساجی کار‌های خوبی در ورزش و فوتبال انجام داده است و حالا هواداران زیادی شما را دوست دارند که این یک سرمایه بزرگ برای شما است.

دکتر نوری ادامه داد: در تمامی رشته‌های ورزشی دغدغه‌های مالی وجود دارد و حتی شاید این موضوع به کشتی استان هم برسد. باید برنامه ریزی صورت گیرد تا دیپلماسی خوبی برای مدیریت رشته‌های مختلف ورزشی صورت گیرد.

مقام عالی دولت خاطر نشان کرد: در استان مازندران، ظرفیت ورزشکاران به مراتب بیشتر از امکانات ورزشی است. ما باید برنامه‌ای برای ورزش قهرمانی استان داشته باشیم تا دانشگاه‌ها روی این موضوع کار کنند تا در آینده دچار نقصان نشویم تا ورزش قهرمانی ما حفظ شود.

دکتر نوری خواستار رفع فوری مشکلات باشگاه نساجی شد و تاکید داشت: در خصوص نساجی، برنامه‌ای حساب شده، برای تداوم تیم صورت گیرد. با همکاری آقای حدادیان و تمامی مدیران و عزیزان این برنامه انجام شود که ببینیم تیم را چگونه میتوانیم ادامه دهیم تا مشکلات و دغدغه‌های باشگاه نساجی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برای زیرساخت‌ها اولین کار تهیه زمین است، اظهار داشت: طبق گفته مدیرکل ورزش، مجموعه ماهفروجک کنار پیست دوچرخه سواری و مجموعه استادیوم متقی و شهدای ساری موقعیت خوبی است که می‌شود در اختیار باشگاه نساجی قرار بگیرد تا بخشی از مشکلات باشگاه بابت دغدغه زمین مرتفع شود.

استاندار مازندران تاکید داشت: از طریق محل مسئولیت‌های اجتماعی هم بودجه‌هایی می‌شود در اختیار نساجی قرار داد تا کمک حال مالک باشگاه نساجی باشیم.

نوری ادامه داد: یکسری ظرفیت‌ها در استان است که می‌شود از طریق این ظرفیت‌ها بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات باشگاه نساجی را تسهیل کنیم تا تیم با قدرت پیش برود و به موفقیت‌های بزرگ دیگری برسد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید یک بسته‌ای تدوین گردد و علت این فراز و فرود‌ها را باید بررسی کنیم، افزود: در استان از این نوع شرکت‌های دولتی نداریم و شرکت‌های خصوصی هم شاید بحث مسئولیت‌های اجتماعی خودشان را جا‌های دیگر خرج کنند.

دکتر نوری تاکید داشت: اداره‌کل ورزش و جوانان هرچه سریعتر زمینی را در اختیار باشگاه نساجی قرار دهد و مابقی مشکلات را باید شخص آقای حدادیان پیشنهاد‌های حمایتی را به ما اعلام کنند تا باهم این موضوعات را پیش ببریم.

 

وی افزود: در بحث بازسازی استادیوم شهید وطنی، دولت آمد قول داد و همه پای کار بودند، و یک بخشی از مشکلات برطرف شد و الان باید هرچه سریعتر بحث زیرساختی را برای باشگاه نساجی برطرف کنیم.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندرانی‌های بیرون استان هم طرفداران نساجی هستند، ما این حمایت را از نساجی انجام خواهیم داد تا مشکلات نساجی قبل از شروع لیگ برطرف گردد.

دکتر نوری تاکید کرد: جلسه‌ای به صورت هفتگی با حضور بنده پیگیری شود تا همیشه و تا پایان فصل در کنار نساجی باشیم و هرمشکل و هر دغدغه‌ای توسط ما و همین گروه برطرف گردد.

نساجی، قلب تپنده ورزش مازندرانحدادیان: فوتبال یک صنعت است
مالک باشگاه نساجی هم در این جلسه با بیان اینکه بحث فوتبال اصلا ورزش نیست، اظهار داشت: فوتبال یک صنعت است، نمی‌شود فوتبال را با کل رشته‌های ورزشی مقایسه کرد.

رضا حدادیان با اشاره به اینکه، بودجه باشگاه من از کل بودجه کمیته ملی المپیک بالاتر است، افزود: بخاطر جذابیت‌های فوتبال ۴۵ هزار نفر از مردم برای تماشای بازی جام حذفی به استادیوم آزادی آمدند.

وی افزود: ما کاری کردیم که مردم مازندران جذب فوتبال شدند و حتی خیلی‌ها از استقلال و پرسپولیس به سمت نساجی کشیده شدند و الان عاشق نساجی هستند.

مالک باشگاه نساجی با بیان اینکه من سرمایه‌گذار نیستم، افزود: من بحث مسئولیت اجتماعی را داشتم و در طول این شش سال فقط به مردم مازندران خدمت کردم.

وی با اشاره به اینکه، فوتبال در کشور ما سرمایه‌گذاری نیست، افزود: در لیگی که ۴ هزار میلیارد تومان پول جابجا می‌شود ما چطور میتوانیم با تیم‌ها رقابت کنیم.

حدادیان ادامه داد: سامان فلاح ساروی که به تیم استقلال پیوست، استقلال فقط برای رضایت نامه‌اش ۴۷ میلیارد تومان پول داده است. ما چطور می‌توانیم با این شرایط بازیکن جذب کنیم و فعالیت کنیم.

مالک باشگاه نساجی بیان داشت: تمام منابع مالی در تیم‌های دولتی است. مثلا گل‌گهر، مس شهر بابک و شهر‌هایی که حتی فوتبال ندارند کلی امکانات ورزشی دارند ولی سهم مازندران چیست؟

وی ادامه داد: من چجوری می‌توانم با استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تیم‌های متمول دیگر رقابت کنم؟ ۳۰ درصد فوتبال داخل زمین است و ما شرایط مقابله با این تیم‌ها را نداریم.

حدادیان گفت: نساجی و این استان ۴ میلیون نفر جمعیت دارد، چرا کسی نیست که از ارگان‌های دولتی برای نساجی هزینه کند؟ لیگ ما لیگ دولتی هست ولی سهم نساجی از این وضعیت چیست؟ حداقل حق پخش را به تیم‌های خصوصی بدهند.

مالک باشگاه نساجی تاکید داشت: نساجی با این شرایط، توان ادامه با اینها را ندارد. من توانمندی تیمداری را در امسال ندارم، اما من برای اینکه نساجی آسیب نبیند، کمک کردم تا تیم تمرین کند. من بچه همین استان هستم و دوست ندارم نساجی که ۶ سال برایش زحمت کشیدم آسیب ببیند.

حدادیان بیان داشت: من برای خودم هیچ چیزی نخواستم و نمیخواهم. در این سال‌ها من نه وامی گرفتم و نه درخواست غیرمعقولی داشتم ولی به فکر نساجی باشید.

وی با بیان اینکه ما ساختار نداریم، افزود: ما در استان مازندران یک استادیوم درست و حسابی نداریم. این برای استان مازندران که مهد ورزش است، خوب نیست.

حدادیان از محصولات آکادمی این باشگاه گفت و بیان داشت: ما ۷ رده در آکادمی نساجی مازندران بازیکن داریم. همه این کار‌ها بحث مسئولیت اجتماعی است. بازیکنانی در این آکادمی ساختیم که بذر این بازیکنان حالا در حال برداشت است.

وی ضمن انتقاد از اقدام عجیب باشگاه کشتی، گفت: برای شهری که سمبل ورزش است زشت است که افرادی بیایند و از باشگاهش به صورت نامحسوس از حساب ما پول خارج کنند.

حدادیان ادامه داد: متاسفانه یک تیم کشتی‌ای چند سال پیش در قائمشهر بود که از نساجی طلب داشتند ولی بدون اطلاع ما از حساب باشگاه پول خارج کردند.

مالک باشگاه نساجی تاکید داشت: باید همه تلاش کنند که یک کارخانه‌ای بیاید و نساجی را بگیرد تا شخصیت تیم و شخصیت مردم مازندران و هواداران پرشور نساجی حفظ شود.


وی با بیان اینکه، نساجی ویترین فوتبال ایران و فوتبال مازندران است، اظهار داشت: کلی از جوانان فوتبال مازندران درگیر همین باشگاه نساجی هستند و اگر این تیم‌ها نباشند این جوانان کجا بروند؟ کجا انرژی خودشان را خالی کنند؟ همین نساجی باعث شده خیلی از نونهالان و نوجوانان فوتبالیست شدند. امثال امیر سام دلیری و مرصاد سیفی حاصل آکادمی باشگاه هستند

نساجی، قلب تپنده ورزش مازندرانتلاش برای رفع مشکلات نساجی
مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در این جلسه ضمن تقدیر از رضا حدادیان اظهار داشت: هفته گذشته طرح ماده ۲۷ برای تحویل باشگاه نساجی مشخص شد تا استادیوم در اختیار باشگاه نساجی قرار بگیرد.

علی رجبی افزود: پویش‌های زیادی برای ادامه همکاری رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی توسط هواداران نساجی ایجاد شده و همه خواستار ادامه همکاری وی هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران از در اختیار قراردادن زمین‌های مختلف به باشگاه گفت و بیان داشت: ما هم در ورزش و جوانان حاضریم استادیوم‌های مختلف و زمین‌های تمرین خوبی را در اختیار باشگاه نساجی قرار دهیم.

وی بار دیگر، ضمن تقدیر از زحمات مالک باشگاه نساجی، گفت: شما کار بزرگی کردید و مردم را امیدوار کردید و مسئولیت اجتماعی خودتان را به خوبی اجرا کردید.

رجبی افزود: ما برای رفع دغدغه‌های باشگاه نساجی حاضریم تمام و کمال پشت باشگاه و شخص رضا حدادیان باشیم.


نساجی، قلب تپنده ورزش مازندرانرئیس هیات فوتبال مازندران هم در این جلسه، نساجی را برند و شناسنامه فوتبال استان خطاب کرد و گفت: نساجی تنها نیست و همه ما تمام و کمال پشت شخص آقای حدادیان هستیم تا مشکلات و دغدغه‌هایش را رفع کنیم.

رحیم درزی خلردی افزود: متاسفانه ضعف زیرساخت فوتبالی در استان مشهود است و همه شهر‌های ما از این داستان رنج میبرند و انتظار داریم استاندار مازندران و نمایندگان مازندران چاره‌ای برای رفع مشکل زیرساختی استادیوم‌های ایجاد کنند.

رئیس هیات فوتبال مازندران به زیرساخت‌های برخی از استان‌ها و شهر‌های غیر ورزشی اشاره کرد و گفت: امکانات زیرساختی مازندران با امکانات خیلی از استان‌هایی که حتی ورزش ندارند، قابل مقایسه نیست و انتظار داریم در جهت ساخت استادیوم استاندارد برای این استانی که مهد فوتبال و مهد ورزش کشور است چاره‌ای اندیشیده شود.

درزی خلردی خاطر نشان کرد: نساجی هویت فوتبال مازندران است و همه باید دست به دست هم دهیم تا دغدغه‌های رضا حدادیان و باشگاه نساجی برطرف شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.