تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر : 25627

یوسف یوسفی

برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و شهدای مازندران مهر ماه امسال

برگزاری دومین کنگره ملی سرداران و شهدای مازندران مهر ماه امسال
دومین کنگره ملی سرداران و شهدای مازندران مهر ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش ریحان نیوز،  ‌‌معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: راز سرزمین عشق مازندران که تاریخ ایثار و شهادت را در طول تاریخ انقلاب اسلامی با تقدیم بیش از 14 هزار شهید مشق کرده است، باید به نسل جوان امروز تکلیف و منتقل شود.

سرهنگ عسگر مجیدی با بیان اینکه مازندران در دفاع از حرم ائمه معصوم دومین استان کشور در تقدیم شهداست و تا کنون ۴۳ شهید در کارنامه مدافعان حرم دارد ، علاوه بر چاپ ۳۵۰عنوان کتاب، تهیه یک فیلم سینمایی و۲ عنوان سریال در حال ساخت با حضور ۱۵ نفر از بازیگران و هنرمندان مشهور کشور را از برنامه‌های مهم این کنگره اعلام کرد.

سرهنگ مجیدی، “حماسه جنگل” و “شهید تورانی” را از سریال های در حال ساخت دومین کنگره شهدای مازندران عنوان و خاطرنشان کرد:  کالدو نیز نام فیلم سینمایی در حال ساخت کنگره ملی شهدای مازندران است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران به ایجاد نمایشگاه کتاب و تجسمی کنگره شهدای مازندران در مصلی ساری به عنوان دیگر برنامه کنگره شهدای مازندران اشاره کرد و افزود: تا پیش از کنگره اصلی شهدای مازندران که در مهرماه امسال در ساری برگزار خواهد شد ، اجلاسیه شهدا ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان، ازدواج آسان، ایثارگران، ورزش پهلوانی، فرزندان شهدا نیز در مجموعه ورزشی ماهفروجک ساری برنامه ریزی شده است.

سرهنگ مجیدی، برگزاری همایش شیخ فضل‌الله نوری، شهدای غریب در اسارت و محفل قرآنی شهدای مازندران  را  از دیگر برنامه های دومین کنگره شهدای مازندران برشمرد.

دومین کنگره شهدای استان مهره ماه امسال در سالن ۶هزار نفری ماهفروجک ساری برگزار خواهد شد.

مازندران در هشت سال دفاع مقدس بیش از 14 هزار و 500 شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.