تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 25432

یوسف یوسفی

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نقش تصدی‌گری داشته باشند

نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نقش تصدی‌گری داشته باشند
رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت: برابر دستورالعمل‌های بخش کشاورزی باید بسیاری از تصدیگری‌های بخش کشاورزی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شود.

به گزارش ریحان نیوز،بابک مومنی درآیین بزرگداشت بیست سومین سالروز تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران افزود: سازمان جهاد کشاورزی مازندران اکنون طرح‌های مهم و زیادی را در بخش‌های زیربنایی کشاورزی در استان اجرا می‌کند، اما متاسفانه از وجود افرادی پس از اجرا وافتتاح رها می‌شود، و برای بهره‌وری و نگهداری این حوزه‌ها اکنون دراستان به شدت کمبود احساس می‌شود.

وی با توضیح این موضوع به ساختار توزیع آب یا میرابی در بخش کشاورزی مازندران که همچنان سنتی است و یا اجرای تجهیز ونوسازی زمین‌ها اشاره کرد وادامه داد: همه تلاش‌ها و زحمت‌هایی که کشیده می‌شود تا زمان اجرا و پایان هر طرحی عملا رها می‌شود، که کاملا اشتباه است و باید پس از پایان هر طرحی درحوزه کشاورزی، در زمینه بهره‌وری حتی نگهداری با ساختار‌های امروزی توسط گروه‌های بعدی مدیریت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: اگر قرار باشد تصدیگری‌های بخش کشاورزی واگذار شد، اعضای زیرپوشش نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی این قابلیت وتوانمندی را دارند که مدیریت این بخش را نیز برعهده بگیرند.

مومنی، ادامه داد: نظارت بر واگذاری‌ها وتغییرکاربری‌ها وتغییراراضی کشاورزی درمازندران وهمچنین نظارت براین بخش‌ها به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی این امکان فراهم است و در حوزه صنایع و آب وخاک هم درادامه دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دربخش دام و طیور و صدور مجوز‌ها و ارائه خدمات برای اعضای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان این موقعیت سازی را قائل هستیم، یادآورشد، اعضای این سازمان هم باید با توجه به فرصت ایجاد شده دراین بخش استفاده ویژه‌ای ببرند.

رییس سازمان جهاد کشاوزی مازندران ابرازامیدواری کرد، باید با ظرفیت‌های ایجاد شده و افزایشی بتوانیم از راه‌هایی که باعث افزایش ضریب نفوذ دانش به سطح مزرعه و واحد‌های تولیدی می‌شود، با ظرفیت سازی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عملیاتی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.