تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر : 25428

سکینه مریخ

اعلام نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم

اعلام نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود ۹۸۰ هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم در سراسر کشور از ساعت ۱۴ امروز بر روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.

به گزارش ریحان نیوز،محسن زارعی افزود: از زمان اعلام نتایج، دانش آموزان تا ۴۸ ساعت می‌توانند اعتراضات خود را به نمره اعلام شده درس مورد نظر، اعلام کنند. در صورت ثبت درخواست، برگه برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار می‌گیرد.

به گفته وی حدود ۲۵ میلیون صفحه پاسخ برگ امتحانات نهایی پایه دوازدهم از چهارم خرداد عتوسط بیش از ۱۰۰ هزار مصحح تصحیح شد.

وی تصریح کرد: در موقع اعلام نتیجه مقابل برخی از دروس در حال بازبینی نوشته شده است که صفحات پاسخ برگ در حال کنترل نهایی است و نتیجه درس اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش افزود: برای اعلام نتیجه این دروس ۴۸ ساعت در نظر گرفته شده است که بعد از اعلام نتیجه همچنین دانش آموزان فرصت دارند در مدت ۴۸ ساعت درخواست بررسی مجدد به نتایج دروس اعلام کنند.

زارعی گفت: در موقع درخواست بررسی مجدد پاسخ برگ به مصحح چهارم ارجاع داده می‌شود که مصحح چهارم فرد مستقلی است که کاری به تصحیح‌های قبلی ندارد و پاسخ برگ را از ابتدا تصحیح خواهد کرد.

این مسئول وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی تصحیح پاسخ برگ‌ها گفت: بعد از ثبت پاسخ برگ و دریافت از سمت حوزه‌های اجرای امتحان، پاسخ برگ‌ها بارگذاری و به صورت الکترونیک سربرگ‌ها جدا شدند و به صورت رندمی در اختیار مصححین سراسر کشور قرار گرفتند.

زارعی افزود: این پاسخ برگ‌ها دو بار بوسیله مصححین، تصحیح شدند که برای جلوگیری از بروز خطا جمع نمرات در سامانه ثبت شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر مغایرتی در نمرات دروس بین مصحح اول و دوم ایجاد شد در صورتیکه کمتر از یک نمره بود سامانه به سمت نمره بالا به نفع دانش آموزان گرد و ثبت می‌کرد و اگر بیش از یک نمره بود پاسخ برگ برای مصحح سوم ارسال می‌شد که با در نظر گرفتن نظر دو مصحح قبلی، نظر فرد سوم اعمال می‌شد تا حقی از دانش آموز تضییع نشود.

زارعی گفت: تصحیح سوم به عنوان نمره نهایی ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.