تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 25512

پیگیری روند اجرای فرآیند دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران

پیگیری روند اجرای فرآیند دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به راه اندازی دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران از پیگیری روند اجرای فرآیند این دانشکده خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز،دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پی سفر یک روزه شهرستانی خود به غرب استان، با اشاره به راه اندازی دانشکده علوم پزشکی غرب مازندران از پیگیری روند اجرای فرآیند این دانشکده خبر داد.

او افزود: برای اینکه ساختار دانشکده را شکل دهیم در بدو کار تشکیلات اولیه آن را پس از طی فرآیند‌های کارشناسی مصوب کردیم و پس از عبور از این مرحله تشکیلات مصوب به وزارت بهداشت ارسال شد و مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: اکنون فرآیند اجرای تشکیلات دانشکده در سازمان امور استخدامی کشور قرار دارد که پس از تایید، دانشکده شخصیت قانونی خود را پیدا می‌کند و بر اساس چارچوب مصوب می‌توانیم نیرو‌های مورد نیاز و مرتبط را جذب کنیم و این مسئله بسیار مهم است.

دکتر غلامی ادامه داد: نکته مهم بعدی آن است که محل دانشکده غرب استان در کدام نقطه مستقر شود که هنوز توافق نهایی انجام نشد.

او تصریح کرد: نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه این است که باید یک نگاه منطقه‌ی وجود داشته باشد، چرا که برخی ساختار‌ها را در رامسر داریم و برخی را در تنکابن فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه طراحی اولیه ما آن است که ساختار سازمان مرکزی دانشکده در تنکابن مسقر شود، اعلام کرد: نظر استاندار هم آن است که هر چه نگاه دانشگاه و سیاست وزارت بهداشت است همان انجام شود.

غلامی تصریح کرد: باید در جهت تسریع در راه اندازی این دانشکده به یک نظر مشترک برسیم و بتوانیم از همه ظرفیت‌های شهرستانی هم در رامسر هم در تنکابن و بعد‌ها در عباس آباد استفاده کنیم.

او با بیان اینکه در این موضوع یکی از مسائل مهم مشارکت مردم است و می‌توان در موضوع تامین فضای فیزیکی دانشکده از ظرفیت مشارکت مردمی بهره برد، با اعلام اینکه امکان گسترش این دانشکده در سطح شهرستان‌های دیگر نیز وجود دارد؛ ادامه داد: یک فرصتی برای منطقه در حال فراهم شدن است که باعث رشد آموزشی منطقه خواهد شد و در کنار این رشد ما بقی موارد نیز نظیر استقرار امکانات وتجهیزات، توسعه اقتصادی و سایر مسائل مرتبط، شکل خواهد گرفت.

غلامی اضافه کرد: فعالیت فعلی دانشکده به صورت موافقت اصولی است و از هم اکنون بدنبال اخذ مجوز دو رشته هستیم که پس از آماده سازی فضای فیزیکی و تایید تشکیلات سازمانی، پروانه بهره برداری توسط وزارت بهداشت، صادر می‌شود و سپس کار اصلی را شروع کنیم.

او اذعان کرد: دو رشته را برای تربیت دانشجو در دانشکده معرفی کردیم که پس از صدور مجوز این دو رشته همزمان جذب دانشجو و جذب اساتید را آغاز خواهیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.