تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر : 25506

سکینه مریخ

توزیع ۳۸۰۰ تن کود فسفاته در مازندران

توزیع ۳۸۰۰ تن کود فسفاته در مازندران
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران از توزیع ۳۸۰۰ تن کود فسفاته در استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، رضا افراسیابی با بیان اینکه این کود‌ها شامل سوپرفسفات ساده و سوپرفسفات تریپل بوده است، گفت: ۳۸۰۰ تن کود از طریق شبکه کارگزاران توزیع و تعاونی تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بین کشاورزان متقاضی در سطح استان مازندران توزیع شده است.

او با اشاره به نقش مهم کود‌های فسفاته در افزایش تولید محصولات کشاورزی، اظهار داشت: توزیع به موقع و مناسب این کود‌ها می‌تواند به بهبود حاصلخیزی خاک و افزایش راندمان تولید در بخش کشاورزی استان کمک کند. مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در ادامه از کشاورزان خواست با مصرف بهینه و اصولی کود‌های شیمیایی، ضمن افزایش تولید، از هدر رفتن این نهاده‌های ارزشمند نیز جلوگیری کنند.

کود‌های فسفاته از جمله کود‌های ضروری برای رشد گیاهان هستند و نقش مهمی در افزایش ریشه زایی، گلدهی، میوه دهی و کیفیت محصولات کشاورزی دارند. مازندران به عنوان یکی از استان‌های شمالی ایران، قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است. این استان سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج، مرکبات، صیفی‌جات، گل و گیاه و چوب تولید می‌کند. توزیع به موقع و مناسب نهاده‌های کشاورزی از جمله کود‌های فسفاته، می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی این استان ایفا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.