تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر : 25532

سکینه مریخ

تبدیل ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل به آرد در مازندران

تبدیل ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل به آرد در مازندران
در جلسه آرد و نان مطرح شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار تن گندم وارداتی و بیش از ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل از استان‌های با کیفیت بالای گندم تولیدی برای مصرف و تبدیل به آرد در استان تامین گردید.

به گزارش ریحان نیوز، یوسف نوری در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و قدردانی از حضور و مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار امیدواری کرد: راه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با قدرت ادامه یابد.

وی در ابتدای جلسه به موضوع پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های لازم برای پرداخت باقیمانده مطالبات گندم کشاورزان عزیز استان انجام شده و با تامین بودجه لازم برای پرداخت این مطالبات، بزودی وجه گندم کشاورزان پرداخت خواهد شد.

استاندار مازندران، اظهار داشت: اهتمام جدی مجموعه غله و اعضای کارگروه آرد و نان استان در تامین آرد و نان مورد نیاز شهروندان و مسافرین استان و هیات‌های مذهبی و همچنین تامین گندم کیفی و خرید گندم رطوبت بالا در مناطق بالادست استان شایسته تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه کشاورز، بذر گندم، کود، کارخانجات آرد، خبازی ها، واردات گندم و … باید در یک زنجیره واحد وجود داشته باشد و فقدان این یکپارچگی است که موجب افزایش هزینه‌ها در تولید گندم، آرد و نان می‌شود، از اعضای کارگروه گندم، آرد و نان استان خواست: نظام یکپارچه تامین گندم آرد و نان استان تشکیل شود تا با استفاده از تجربیات همه دستگاه‌های ذیربط بخشی از فرآیند تامین اصلاح شود.

در ادامه جلسه دبیر کارگروه آرد و نان و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تامین گندم استان پرداخت و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار تن گندم وارداتی و بیش از ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل از استان‌های با کیفیت بالای گندم تولیدی برای مصرف و تبدیل به آرد در استان تامین گردید.

عباسعلی وفائی نژاد به ذخیره استراتژیک گندم در استان اشاره کرد و افزود: با احتساب ۸۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان که تاکنون در ۲۸ مرکز فعال خرید تضمینی استان تحویل گرفته شد، هم اکنون بیش از ۱۴۳ هزار تن گندم که غالب آن گندم کیفی می‌باشد در سیلو‌های استان ذخیره شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.