تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰
کد خبر : 25474

یوسف یوسفی

برپایی مجالس عزا در تکایا و بقاع متبرکه قائمشهر

برپایی مجالس عزا در تکایا و بقاع متبرکه قائمشهر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر درباره اقدامات این اداره در ایام ماه محرم‌ توضیح داد و گفت که برپایی مجالس عزا برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در راستای زنده نگه داشتن این مکتب در تکایا و بقاع متبرکه این شهرستان در حال برگزاری است.

به گزارش ریحان نیوز، ایام محرم حال ‌و هوای شهر و روستاهای مازندران رنگ و بوی دیگری می‌گیرد و‌ دوستداران ابا عبدالله الحسین علیه السلام در قلب و ظاهرشان آثار حزن و‌ اندوه هویدا بوده و مراسمات با شکوهی با حضور خیل عظیمی از داغداران ‌ دوستداران اهل بیت و امام حسین (ع) در مساجد ، تکایا و بقاع متبرکه برگزار می شود.

اداره اوقاف شهرستان قائمشهر همچون سال‌های گذشته برنامه های متنوعی برای گرامیداشت ایام محرم ‌و صفر در تکایا و بقاع متبرکه برگزار می کند

علی فتحی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه در ایام محرم براساس نیاتی که واقفین دارند نسبت به اطعام دهی عزاداران سرور و سالار شهیدان اقدام میکنیم ، گفت: در این ایام در روستاها به خصوص روستاهای همچون جنید، اوجی تالار و حاجیکلا که زمین های وقفی دارند از محل درآمد موقوفات کمک رسانی می کنیم .

وی با اشاره به اینکه در تمامی اماکن متبرکه به خصوص امام زاده های شاخص مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر برگزار می شود، گفت : تاکنون پنج مبلغ بومی برای این ایام اعزام شدند تا مراسماتی از جمله مداحی، سخنرانی و سینه زنی برگزار شود.

وی با اعلام اینکه در روستای وقفی بحث اطعام دهی به عزاداران سالار شهیدان را خواهیم داشت، تصریح کرد: پیش بینی میکنیم امسال بیش از ۹۰۰ میلیون تومان در ایام محرم و صفر هزینه شود؛ البته این امر در صورت واریز موقوفه مازاد مردم هم تداوم خواهد یافت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر از مردم خواست تا با پرداخت تخفیفات پذیره اولیه حقوق موقوفه این اداره را در اجرای نیت واقفین یاری کنند.

فتحی در پایان در خصوص بحث صدور سند قرارداد اولیه گفت که در سه ماه نخست امسال در این خصوص با رشد ۳۱۴ درصدی مواجه بوده ایم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.