تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 25255

مازندران، آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

مازندران، آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری
مازندران، آماده برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری است.

به گزارش ریحان نیوز، رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: حدود ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر از جمعیت مازندران در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند که انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر نیز شود.

قاسم عزیززاده گرجی افزود: ۵۹ حوزه انتخابیه در استان در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری مسئول برگزاری این دوره از انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۱۴ تیرماه به پایان رسید و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است لذا از نامزدها، احزاب، گروه‌های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز کرده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری کنند.

وی شناسنامه یا کارت ملی را مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن در این دوره از انتخابات بیان کرد و گفت: مدارک هویتی رای دهندگان پس از رای دادن، مُهر نمی‌شوند.

مازندران، آماده برگزاری دور دوم انتخاباترئیس ستاد انتخابات استان، تعداد شعب اخذ رای در استان مازندران را ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۵۹ شعبه شهری، یک هزار و ۷۶۹ شعبه روستایی، ۲هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه نیز سیار هستند.

به گفته عزیززاده گرجی همه متولدین ۱۵ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رای بدهند.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال۱۳۹۵، جمعیت استان مازندران ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر است.

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: به علت حضور مسافران در استان ۱۵ درصد بیشتر از جمعیت واجد شرایط رای تعرفه برای شعب رای آماده شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.