تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر : 25151

سکینه مریخ

عملکرد دولت سیزدهم در احیای واحد‌های راکد بی‌بدیل است

عملکرد دولت سیزدهم در احیای واحد‌های راکد بی‌بدیل است
استاندار مازندران، عملکرد و اقدامات دولت سیزدهم در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی و احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال در کشور و استان را بی‌بدیل توصیف کرد.

به گزارش ریحان نیوز، یوسف نوری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اینکه اقدامات رئیس جمهور شهیدمان آیت الله سیدابراهیم رئیسی دستاور‌های بسیار بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آورد، افزود: دیپلماسی فعال، پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی مورد نیاز، زیرپوشش قرار گرفتن شمار زیادی از مردم از مزایای تامین اجتماعی، احیای واحد‌های تولید و صنعتی راکد و یا نیمه فعال و افتتاح و بهره برداری از چندین طرح‌های بزرگ عمرانی به عنوان بخش کوچکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم است.

وی بر لزوم تبیین دستاور‌های بزرگ دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: دولت مردمی از هیچ تلاش و کوششی برای احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد و یا نیمه فعال دریغ نکرد و این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

نوری حمایت از سرمایه گذاران خارجی را از رویکرد‌ها و سیاست‌های اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و فراهم کردن مقدمات لازم و رفع مشکلات، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی در این استان را فراهم کرد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باید با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز و در یک فضای باز، زمینه جلب و جذب بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم شود، خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا علاوه بر برخورداری از شرکای خارجی و استفاده از تسهیلات ارزی، زمینه صادرات کالا‌های تولیدی در داخل کشورمان نیز به دیگر کشور‌ها فراهم شود.

استاندار مازندران، بر لزوم تهیه زنجیره تامین و همچنین انتقال دانش برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف این استان، باید نسبت به فراخوان برای جلب و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی اقدام کرد.

نوری با عنوان اینکه سرمایه‌هایی که در بخش کشاورزی و منابع طبیعی از بین رفته باید شناسایی و احیا شود، اظهارکرد: از یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریالی که برای تحقق رشد اقتصادی مازندران در نظر گرفته شده، حدود ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سهم بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در مازندران برای کشت گیاهان دارویی، تصریح کرد: در حالی که بزرگترین شرکت فرآوری گیاهان دارویی در سلمانشهر واقع شده است، اما مواد مورد نیاز این واحد تولیدی از دیگر استان‌های کشور تامین می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی و با درنظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، حتی در مناطق حفاظت شده نیز با رعایت استاندارد‌های لازم، نسبت به فراخوان سرمایه گذاری در این مناطق اقدام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.