تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر : 25163

یوسف یوسفی

صبح ۱۴ تیر ماه پایان تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری

صبح ۱۴ تیر ماه پایان تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری
زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد.

به گزارش ریحان نیوز،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور: تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح فردا پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع است.


بر این اساس با عنایت به ماده «۶۶» قانون انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع می‌باشد؛ لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه‌های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری کنند.

دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در کشور
وزیر کشور درباره تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات گفت: تعداد واجدان شرایط بر اساس آمار انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۱ میلیون نفر است و ممکن است چند هزار نفر اضافه شود.

وحیدی با تاکید براینکه نکته مهم مشارکت مردم در انتخابات است، ادامه داد: امیدواریم روز جمعه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم.

وزیر کشور درباره درصد مشارکت مردم در انتخابات گفت: نظرسنجی‌ها مختلف است و بهتر است در این زمینه اظهارنظر نکنم.

وحیدی همچنین درباره زمان اعلام نتایج گفت: بلافاصله پس از پایان انتخابات شمارش آرا صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم در اسرع وقت نتیجه را اعلام کنیم.

رای دادن بیش از ۹۷ هزار ایرانی در خارج از کشور
سخنگوی ستاد انتخابات کشور آراء اخذ شده از ایرانیان مقیم خارج از کشور در مرحله نخست انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را ۹۷ هزارو ۹۶۷ رای اعلام کرد.

محسن اسلامی با اشاره با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳۶ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، شامل سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های کشورمان و حضور ایرانیان در انتخابات مرحله نخست، افزود: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز تمهیدات لازم برای اخذ آرا از ایرانیان مقیم خارج از کشور اندیشیده شده است.

وی با ارائه مجموع ۹۷ هزار و ۹۶۷ رای مواخذه از حضور ایرانیان خارج از کشور در پای صندوق‌های رای در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری، اظهارداشت: از این آراء ۳۲ هزار و ۵۸۲ رای مربوط به آقای مسعود پزشکیان – ۴۸ هزارو ۴۲ رای مربوط به آقای سعید جلیلی – ۱۳ هزار و ۲۱۵ رای مربوط به آقای محمد باقر قالیباف و هزارو ۶۲ رای مربوط به آقای مصطفی پور محمدی ثبت شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آراء باطله را نیز سه هزارو ۶۶ رای اعلام کرد.

اسلامی تاکید کرد: در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود نیز تمام شعبی که برای مرحله نخست در خارج از کشور در نظر گرفته شده بودند، با هماهنگی‌های وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تمهیدات ستاد انتخابات کشور فعال هستند و آماده اخذ رای از ایرانیان خارج کشور می‌باشند.

وی تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با هماهنگی‌های انجام شده حجاج ایرانی مستقر در عربستان سعودی نیز در انتخابات شرکت کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: وزارت امور خارجه تعرفه‌های مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران را برای نمایندگی‌های کشورمان ارسال کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.