تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر : 25139

کتابخانه عمومی روستایی در اله‌چال بابل افتتاح شد

کتابخانه عمومی روستایی در اله‌چال بابل افتتاح شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آئین افتتاح کتابخانه روستای اله‌چال بابل گفت: امروز کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که علاوه بر امانت کتاب، فعالیت دیگری از جمله حمایت از کسب و کار‌های کوچک در این مراکز انجام می‌شود.

به گزارش ریحان نیوز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آئین افتتاح کتابخانه روستای اله‌چال بابل گفت: امروز کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند که علاوه بر امانت کتاب، فعالیت دیگری از جمله حمایت از کسب و کار‌های کوچک در این مراکز انجام می‌شود.

سکینه‌خاتون مهدیان‌پور افزود: این پروژه از سال ۹۱ شروع شده و با کمک اهالی روستا مسیر خدمت را دنبال کردیم تا در اربعین شهدای خدمت این کتابخانه را افتتاح کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: کتابخانه روستای اله‌چال به مساحت ۳۷۰ متر مربع در دو طبقه احداث شده، دارای مخزن، دو سالن مطالعه خواهران و برادران، دو نمازخانه مجزا، سالن اجتماعات و بخش کودک است.

امام جمعه بابل نیز در این مراسم گفت: اقدامات فرهنگی خوبی در این روستا شکل گرفته و ساخت کتابخانه هم اقدام بسیار در خور و شایسته‌ای است و به همه اهالی و کسانی که در احداث این کتابخانه نقش موثری داشتند تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی افزود: اگرچه ساخت و ساز کتابخانه‌ها هزینه دارد، اما شایسته است روستا‌ها در کنار تکایا و مساجد، کتابخانه داشته باشند.

وی افزود: تقاضا داریم مسئولان در جلساتی که با دهیاران دارند، زمین به ساخت کتابخانه اختصاص داده و از خیران محلی برای احداث کمک بگیرند.

روحانی گفت: افراد بسیاری مراجعه می‌کنند و راهنمایی می‌خواهند که ثلث اموال خود را به چه اموری اختصاص دهند، باید تشویق به این امر داشته باشیم که در کنار تکایا و مساجد، کتابخانه بسازیم.

وی افزود: کتابخانه امر تزئینی نیست بلکه امر حیاتی است که در مجلس باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار بابل هم در این مراسم گفت: امروز این پروژه را در حالی افتتاح می‌کنیم که محزون از فراق رئیس‌جمهور شهید هستیم و اگر قوت قلب رهبر انقلاب نبود، شاید مدت‌های طولانی زمان لازم بود تا از شوک و بغض این خبر تلخ خارج شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.