تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر : 25354

سکینه مریخ

بیش از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار مازندرانی واجد شرایط رای هستند

بیش از ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار مازندرانی واجد شرایط رای هستند
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر از جمعیت مازندران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری واجد شرایط رای دادن هستند که انتظار می‌رود باتوجه به تعطیلات تابستان و حضور مسافران و گردشگران در استان این تعداد بیشتر نیز شود.

به گزارش ریحان نیوز، قاسم عزیززاده گرجی افزود: ۵۹ حوزه انتخابیه در استان در ۲۲ شهرستان و ۳۷ بخشداری مسئول برگزاری این دوره از انتخابات هستند.

وی تصریح کرد: تبلیغات نامزد‌های انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۰۷/۰۴/۱۴۰۳ به پایان رسید و هرگونه فعالیت تبلیغاتی پس از آن ممنوع می‌باشد؛ لذا از کلیه نامزدها، احزاب، گروه‌های سیاسی، هواداران و عموم مردم عزیز تقاضا می‌شود پس از پایان مهلت زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی له یا علیه نامزد‌ها پرهیز نموده و در روز اخذ رای نیز از به همراه داشتن هرگونه اقلام یا نماد تبلیغاتی (نظیر: عکس، بروشور و…) خودداری نمایند.

وی شناسنامه یا کارت ملی را مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن در این دوره از انتخابات بیان کرد و گفت: مدارک هویتی رای دهندگان پس از رای دادن، مُهر نمی‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان، تعداد شعب اخذ رای در استان مازندران را ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۵۹ شعبه شهری، یک هزار و ۷۶۹ شعبه روستایی، ۲هزار و ۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه نیز سیار هستند.

به گفته عزیززاده گرجی همه متولدین ۸ تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند و رای بدهند.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال۱۳۹۵، جمعیت استان مازندران ۳ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.