تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر : 24771

عطیه رستخیز

حمایت ستاد نخبگان اقتصادی مازندران از قالیباف نامزد ریاست جمهوری

حمایت ستاد نخبگان اقتصادی مازندران از قالیباف نامزد ریاست جمهوری
رئیس ستاد نخبگان اقتصادی استان مازندران از حمایت ستاد نخبگان اقتصادی مازندران از قالیباف نامزد ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، محمد ولی زاده رئیس ستاد نخبگان اقتصادی استان مازندران با اعلام اینکه جامعه نخبگان مازندرانی از «دکتر محمد قالیباف» در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کند، گفت:
طی نشستی در تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ با حضور علی بابایی کارنامی نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در دوره یازدهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی به همراه ولی زاده رئیس ستاد نخبگان اقتصادی دکتر قالیباف با جمعی از نخبگان در حوزه‌های علمی اقتصادی ورزشی جهت حمایت از دکتر قالیباف دیدار کردند.

در این میزگزد تخصصی نخبگانی از رامسر تا گلوگاه حضور داشتند و با توجه به استقبال جامعه نخبگان از سردار دکتر محمد باقر قالیباف ،اقبال بیشتری نسبت به سایر کاندیدا وجود دارد.

نخبگان و دانشگاهیان در اداره کشور چیست و چگونه باید باشد؟

متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب تعریف جامع و واحدی از نخبه و جامعه نخبگانی نشده است. اما معمولا نخبه دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است که او را از متوسط جامعه جدا می‌کند و در سطح بالاتری قرار می‌دهد.

این ویژگی‌ها می‌تواند از ضریب هوشی و قدرت فرماندهی و رهبری تا تخصص و تحصیلات بالای آکادمیک و خلاقیت و تولید ایده‌ و علم و … باشد. آنچه که هم‌اکنون قابل رصد و ارزیابی است؛ این است که از ظرفیت و پتانسیل نخبگان و جامعه نخبگانی در سطوح مختلف حکمرانی به درستی استفاده نشده و نمی‌شود.

بکارگیری نخبگان در بخش خصوصی چه آنجا که خود بنیان‌گذار ایده‌ای بودند و چه آنجا که برای پیشبرد اهدافی استخدام شده‌اند حیرت‌انگیز و تحول‌آفرین بوده‌است. با استقرار دولت پیشرفت و خدمت، قطعا یکی از برنامه‌های مهم و راهبردی، استفاده از این ظرفیت بالقوه نخبگان در سطوح مختلف مدیریتی و حکمرانی، برای پیشرفت کشور و خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

هم‌چنین‌ آقای قالیباف دربارۀ دولت آینده گفت: تصمیم‌سازی با نخبگان، اجرا به دست مردم، تنظیم‌گری با دولت است و مدیر قوی به نخبگان و مردم میدان می‌دهد تا تصمیم‌سازی کرده و در ادارۀ کشور مشارکت کنند.

وی افزود: حال نخبگان جامعه خوب نیست، سیاست‌مردان بدون توجه به حرف نخبگان تصمیم می‌گیرند و نتیجه آن‌ارز ۴۲۰۰تومانی می‌شود. نخبگان کلید حل مشکلات‌ هستند؛ مهاجرت‌ها از بی‌توجهی به استادان و نخبگان شروع می‌شود. اساس ما در دولت چهاردهم میدان‌دادن به نخبگان علمی و مدیریتی است.
برنامه‌ی دولت خدمت و پیشرفت برای وضعیت فیلترینگ و فضای مجازی چه خواهد بود؟

همانطور که جناب آقای قالیباف در مناظره‌ها صراحتا گفته‌اند با فیلترینگ مخالفند و فیلترینگ باعث خسارت مالی و اخلاقی شده است. هم چنین اقتصاد دیجیتال و رمز ارز‌ها را فضایی بزرگ برای خنثی‌کردن تحریم‌ها می‌دانند و معتقدند که جوانان ما در طراحی گیم می‌توانند در سطح جهانی رقابت کنند اما فیلترینگ مانع بوده و سرعت اینترنت اعصاب مردم را خرد کرده است که قطعا در دولت خدمت و پیشرفت همه این مسائل به سرعت حل خواهد شد.

پنج راهبرد قالیباف برای وضعیت اینترنت در دولت آینده؛

–  حمایت از پلتفرم‌های موفق داخلی، مثل نشان و بله و ایتا

– تأمین امنیت کسب‌وکارهای اینترنتی

– حمایت از تولید محتوای مفید

– نظارت بر فضای مجازی برای امنیت روانی خانواده‌ها

– همکاری و مشارکت با یک پیامرسان خارجی

سه. برنامه دولت محمد باقر قالیباف برای زنان و خانواده چه خواهد بود؟

همانظور که آقای قالیباف در مناظره‌ها مطرح کرده‌اند: ایران قوی با خانوادۀ قوی محقق می‌شود و زن سلول اصلی خانواده است

عدالت جنسیتی هم اولویت دولت پیشرفت و خدمت خواهد بود. ما این قول را می‌دهیم که با برنامه‌های دولت، زنان را در دوراهی خانه‌داری و شغل قرار ندهیم.

در مسئلۀ حجاب، حتماً باید جلوی رفتارهای خشونت‌آمیز گرفته شود. عمدۀ لایحۀ عفاف و حجاب که با همراهی مجلس به ریاست جناب قالیباف تصویب شد دربارۀ اقدامات ایجابی و متوجه دستگاه‌ها است.

در زمان مدیریت شهرداری آقای قالیباف، بیش از ۱۲۰ مرکز کوثر برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تأسیس شد.

همانطور که در مناظره‌ها دیدید آقای قالیباف گفت: زن پیشران پیشرفت ایران عزیز ماست. تصمیم‌های مرتبط با زنان حتماً باید با حضور و ارادۀ آن‌ها گرفته شود و برای ظلمی که به زنان می‌شود،‌ در قانون «ارتقای امنیت زنان» چاره اندیشیدیم، اگر مرد ناجوانمردی همسرش را از خانه بیرون کند، آن زن شب کجا برود؟ در شهرداری مراکزی راه انداختیم که با یک تلفن به یک مرکز امن می‌رسید.

همچنین در دیدگاه آقای قالیباف زنان ایرانی در توانایی‌های مدیریتی هیچ تفاوتی با مردان ندارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.