تاریخ انتشار : جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷
کد خبر : 25086

سکینه مریخ

توجه ویژه دادگستری نسبت به رفع موانع تولید

توجه ویژه دادگستری نسبت به رفع موانع تولید
رئیس کل دادگستری مازندران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری گفت: دادگستری مازندران نسبت به رفع موانع تولید، حمایت از اشتغالزایی و سرمایه گذاری اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش ریحان نیوز، عباس پوریانی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه ساری، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دکتر بهشتی، اقدامات دادگستری استان و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه را مورد توجه قرار داد و گفت: با حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضایی استان مواجهیم که باید تلاش شود با فرهنگسازی مناسب، میزان ورودی پرونده‌ها کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد: در راستای دیدار بدون واسطه با مراجعان، جلسات ملاقات مردمی در همه حوزه‌های قضایی استان به صورت منظم با حضور مقامات قضایی در حال انجام است و با سفر به شهرستان ها، درخواست‌های مردمی مورد پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

پوریانی با اشاره به ابلاغ سند تحول قضایی، افزود: این سند مهم با بهره مندی از نظرات و تجارب همکاران دستگاه قضایی، نخبگان حقوقی و اساتید حوزه و دانشگاه، برای بهره مندی از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی اقدامات، برنامه ریزی و تدوین شده است و همه ما موظف هستیم سند تحول قضایی را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه تکالیف و وظایف دستگاه قضایی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی مشخص شده است، ادامه داد: قوه قضاییه وظیفه پشتیبانی از حقوق مردم را در راستای اجرای عدالت در جامعه برعهده دارد و پناهگاه مظلومان است.

پوریانی پیشگیری از وقوع جرم را از جمله وظایف مهم دستگاه قضایی دانست و گفت: این مهم در سند تحول قضایی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و باید برای تحقق آن از همه ظرفیت‌ها در دادگستری استان مازندران استفاده شود.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با توجه به مواهب خدادادی، منابع طبیعی و اراضی ملی استان مازندران و همچنین جرائمی که در حوزه تغییر کاربری‌های غیرمجاز در استان رخ می‌دهد، همه مدیران، مسئولین و مردم باید کمک کنند تا از وقوع چنین جرائمی پیشگیری شود.

پوریانی ادامه داد: در قانون بحث تغییر کاربری‌ها کاملاً مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس در صورتی که فردی به شکل غیرقانونی و بدون اخذ مجوز در اراضی کشاورزی ساخت و ساز داشته باشد، اداره جهاد کشاورزی باید با ورود به مساله، نسبت به تعیین تکلیف قانونی موضوع اقدام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.