تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر : 24699

سکینه مریخ

قائمشهر جزو طرح‌های ویژه آبرسانی است/ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه فاضلاب

قائمشهر جزو طرح‌های ویژه آبرسانی است/ استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پروژه فاضلاب
مدیرعامل آبفا مازندران با اعلام اینکه قائمشهر جزو طرح‌های ویژه آبرسانی ماست، گفت: در بحث بوگیر تصفیه‌خانه فاضلاب برای اولین بار با اعتماد از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم.

به گزارش ریحان نیوز، بهزاد برارزاده مدیرعامل آبفا مازندران در نشست خبری که به‌مناسبت هفته صرفه‌جویی در سالن مرحوم قلی‌زاده تاسیسات آبرسانی سردار شهید سلیمانی ساری برگزار شد، اظهار کرد: استان مازندران با زیرساخت سه میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت، تامین نیاز آبی حدود ۲۰ میلیون جمعیت شناور به برکت صبوری و گذشت مردم این استان رقم می‌خورد، از این رو مازندران باید ملی دیده شود.

وی با بیان اینکه ۸۵درصد از نیاز آبی استان از ۴۲۲ دهنه چشمه و ۷۴۱ حلقه چاه تامین می‌شود، افزود: مازندران نگین سبز کشورمان ایران و خاستگاه همه است با این زیرساخت برای جمعیت خودمان دغدغه آبی داریم.

برارزاده تصریح کرد: شرکت در ۹ زون آبرسانی استان مازندران برنامه دارد، برای مقابله با تنش آبی ۷هزار میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اجرای پروژه‌ها درنظر گرفته شد تا در ۱۹شهرستان اجرا شود و در حال انجام است.

مدیرعامل آبفا متوسط نزولات جوی در مازندران را ۲۶۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: وضعیت سرانه آبی در کشور ۱۹۰ لیتر ولی در مازندران ۱۹۴ لیتر است اگر هر مشترک در طول روز به همین میزان یعنی ۱۹۴ لیتر آب استفاده کند و حتی کمتر در ارائه خدمات به مردم استان کمک می‌کند.

وی یادآور شد: در مازندران بیش از ۱۵۰هزار حلقه چاه وجود دارد که ۷۴۱ حلقه چاه برای آب شرب است و مابقی باید در اختیار کشاورزی قرار بگیرد.

برارزاده با اشاره به انجام اصلاح شبکه به طول ۳۶۴ کیلومتر و انشعابات به تعداد ۱۵هزار و ۱۰۰ فقره انشعاب، گفت: ۱۲ مجتمع ابرسانی و ۳۹ پروژه تک‌روستایی جزو پروژه‌هایی بود که از اعتبارات ملی بهره گرفتیم.

مدیرعامل آبفای مازندران یادآور شد: در دولت شهید رییسی هزار و ۹۳۰ کیلومتر با شعار آب اصلاح شبکه انجام و ۵۲ حلقه چاه حفر شد و احداث مخرن به میزان ۳۴هزار مترمکعب، بهسازی و مهندسی مجدد ۱۳۱ حلقه چاه در سطح استان انجام شد که آماری بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: برای مقابله با تنش آبی و محرومیت‌زدایی از نمایندگان مطالبه‌گری می‌کنیم چرا که از محل فروش برق به کشورهای همسایه میتوان فرصتی برای آبرسانی ایجاد شود که پروژه‌هایی در این راستا اجرا شد.

برارزاده همچنین بیان کرد: در دولت سیزدهم به ۱۳۳ روستا با ۷۰هزار نفر جمعیت نگاه ویژه‌ای به آب شد، برای اولین بار از ماده ۵۶ در حوزه فاضلاب مورد استفاده قرار گرفت، اعتباراتی به شهرستان‌ها رسید‌.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به اقدامات در حوزه محرومیت‌زدایی آب عنوان کرد: در این راستا ۱۲۸ روستا در دستور کار داریم در قرارداد اول ۲۰۰ روستا با ۳۳۰میلیارد پروژه را شروع کردیم برخی به ثمر رسید، فاز دوم محرومیت‌زدایی با ۲۰۰ روستا اما حجم ۴۰۰ روستا با هزار و ۳۰۰ میلیارد اعتبار آغاز شد.

وی تاکید کرو: در راستای محرومیت‌زدایی حوزه آب با تهیه لوله از مدیرعامل پاکشوما و خیرآبرسان به طول ۵۰۰ کیلومتر، کمک از بنیاد برکت و … اخذ شد.

برارزاده با بیان اینکه ۳ میلیون و ۹۵۰ تست آزمایشی در آزمایشگاه‌های ما در استان مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: هشت تصفیه‌خانه فاضلاب و ۶۶ تصفیه‌خانه آب و ۱۸شهر و ۶ تحت پوشش شبکه فاضلاب داریم، خط لجن تصفیه‌خانه بابل به کمک شهید آیت الله رئیسی و نگاهی که در سفر اولشان داشتند، به اتمام رسید، پروژه فاضلاب گلوگاه به‌زودی آغاز خواهد شد، برنامه کاظم‌بیگی با پیش‌بینی پوشش ۴هزار و ۷۰۰ مشترک به‌زودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل آبفا مازندران با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای شرکت در بخش فاضلاب، اعلام کرد: خبر خوب به مردم غرب مازندران اینکه تا پایان ۱۴۰۳، پروژه فاضلاب نوشهر و چالوس وارد مدار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قائمشهر جزو طرح‌های ویژه آبرسانی ماست، گفت: در گام اول بالغ بر ۶۰ میلیارد هزینه شد اما در گام دوم باید تا پایان کار که پروژه را در طرح تامین اضطراری آب قرار دادیم نیاز به مطالبه‌گری مردم از ما و پیگیری ما از کشور دارد.

برارزاده در پایان یادآور شد: در بحث بوگیر تصفیه‌خانه فاضلاب برای اولین بار با اعتماد از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کردیم.

مدیرعامل آبفا مازندران در ادامه نشست به همراه معاونین بخش‌های مختلف به سوالات خبرنگاران حاضر پاسخ داد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.