تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر : 24809

١٢٨ پرونده تخلف مدیران روی میز بازرسی مازندران

١٢٨ پرونده تخلف مدیران روی میز بازرسی مازندران
مدیر کل بازرسی استان مازندران گفت:تمام امورات اجرایی در استان زیر ذره بین سازمان بازرسی است و تا کنون ١٢٨ پرونده تخلف مدیران روی میز بازرسی است.

به گزارش ریحان نیوز، علی گرمه‌ای در نشست خبری امروز ٢٩ خرداد با اصحاب رسانه گفت: دستگاه  بازرسی در قوه قضائیه به عنوان یک ستون محکم برای ایجاد نظام عدالت، ایفای نقش می‌کند، و یک اصل از قانون اساسی برای این جایگاه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نظارت بر حسن اجرای امور و نظارت بر اجرای قانون و با اختیارات قانونی سه نوع بازرسی بیش بینی شده است؛ بازرسی فوق العاده که حسب دستور مقام معظم رهبری رییس جمهور تقاضای وزیر و… بازرسی انجام می‌شود آن هم با تشخیص ضرورت انجام می‌شود و بازرسی برنامه‌ای و بازرسی موردی جزو بازرسی‌های دیگر در این مجموعه هستند.

مدیر کل بازرسی استان مازندران گفت: ساختار اداره کل بازرسی بر اساس تخصص و نیاز‌های اجرایی کشور تعیین شده است و در استان مازندران ٦ گروه بازرسی وجود دارند.

گرمه‌ای با اشاره به اینکه سازمان بازرسی به عنوان دبیر خانه شورای برنامه ریزی و دستگاه نظارتی ایفای نقش می‌کنند افزود: اداره کل بازرسی مازندران در سال ١٤٠٠، ٩٠ برونده موردی ٣٦ برنامه‌ای و یک برونده فوق العاده داشت و در سال ١٤٠٢ تعداد بازرسی موردی به ٣٣٥ مورد و برنامه‌ای ٤٧ مورد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در بحث اثربخشی بیش از ١٠٦٢ میلیارد تومان پرونده‌های مالیاتی تعیین تکلیف و مالیات حاصل شد و همچنین به ٧٦٣ نفر تسهیلات ازوداج و فرزندآوری پرداخت شد.

گرمه ای گفت: جلوگیری از الحاق به بافت نادرست در برخی از روستا‌ها و رسیدکی به شکایت افرادی که واجد شرایط رفتن به زیر پوشش بهزیستی، بودند از دیگر عملکرد‌های این دستگاه بود.

مدیر کل بازرسی استان مازندران در پایان گفت:تمام امورات اجرایی در استان زیر ذره بین سازمان بازرسی است و تا کنون ١٢٨ پرونده تخلف مدیران روی میز بازرسی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.