تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر : 24731

سکینه مریخ

صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات مازندران به چین برای نخستین بار

صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات مازندران به چین برای نخستین بار
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات به چین برای اولین بار در تاریخ خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست خبری به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اصحاب رسانه، با اشاره به توفیقات اخیر این سازمان، اظهار کرد: در حوزه تولید گوشت مرغ طی هشت ماهه گذشته حدود چهار بار از مرز ۱۷میلیون قطعه جوجه‌ریزی عبور کردیم و شاهد رشد ۲۳ درصدی تولید گوشت مرغ آماده طبخ در استان بوده‌ایم.

وی همچنین از اجرای اولین پایلوت احداث و ساماندهی زیرساخت‌های منابع آب و خاک روستای نوائی محله شهرستان فریدونکنار خبر داد.

مومنی بااشاره به کسب رتبه اول تعداد نمونه‌های ملی تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی در دو سال متوالی، گفت: صادرات هوایی ۱۰ تن مرکبات به چین برای اولین بار در تاریخ صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، انجام مرمت و بهسازی ۳هزار هکتار از آب بندان‌های استان و به تبع آن مهار و ذخیره سازی آب‌، شناسنامه‌دار کردن بیش از هزار هکتار اراضی باغی مازندران، ایجاد نظم و انضباط در بازار توزیع اقلام اساسی موردنیاز مردم را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مازندران پشتیبان اصلی تامین امنیت غذایی پایتخت است، گفت: تا به امروز بیش از ۵۰درصد رشد در خرید کلزا داشتیم یعنی میزان آک از ۱۱هزار تن خرید کلزا داشتیم به ۱۷هزار تن آن هم تا به این لحظه رسیده است و شاهد رشد ۱۲برابری در صادرات محصولات باغی از مازندران بوده‌ایم، در کنار آن
توسعه ظرفیت‌های حوزه گل و گیاه و تامین نهاده‌ها در حوزه کشاورزی و صنایع دام طی امضای تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان انجام شد.

مومنی اضافه کرد: مازندران در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت کاشت بیش از ۳۰۰ نوع از ۷۰۰ گونه موجود در کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری و آب‌خوان‌داری با پدیده تغییر اقلیم مواجه هستیم، عنوان کرد: متاسفانه همواره در استان سیلاب‌های گسترده‌ای را تجربه می‌کنیم، از این دو
در سفر اخیر ریاست جمهوری به ایتان اعتبار خوبی برای ایجاد بندهای مشبک سرشاخه‌ای و توسعه آبخیزداری در بالادست مصوب شد.

وی یادآور شد: در حوزه شیلات و صیادی با واگذاری بحث ماهیان خاویاری در قفس با حمایتی که به لحاظ اعتباری بنا داریم توسعه این حوزه و صنایع فراوری محصولات شیلاتی را رقم بزنیم که نیازمند مشارکت جامعه بزرگ کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ کمبود بذر گواهی شده نخواهیم داشت ارقام مختلف وجود دارد، در سال جاری پیش‌بینی‌ها حاکی از برداشت حدود ۱۷۰هزار تن گندم است.

وی در پاسخ به سوال دیگر در خصوص آسیب‌های ناشی از استفاده بی رویه از سموم کشاورزی، گفتذ طبق استناد به آمار و ارقام در طی ۳۰ سال اخیر آمار و میزان استفاده از سموم ما یک سوم کمتر از دو دهه گذشته شده است، کیفیت سموم افزایش و میزان مصرف آن کاهش یافته و کشاورزان نیز در استفاده از سموم دقت بیشتری به خرح می‌دهند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.