تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر : 24899

یوسف یوسفی

افتتاح دو پروژه تجهیز چاه کشاورزی و انتقال آب در ساری

افتتاح دو پروژه تجهیز چاه کشاورزی و انتقال آب در ساری
مدیر جهاد کشاورزی ساری از افتتاح و بهره برداری از دو پروژه تجهیز چاه کشاورزی و انتقال آب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ریحان نیوز، سید اسماعیل علوی با اشاره به افتتاح همزمان دو پروژه زیر بنایی در روستای سرخ ولیک شهرستان ساری با حضور نمایندگان مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی افزود: تامین آب کشاورزی اضطراری برای مقابله با خشکسالی از محل اعتبارات خشکسالی ملی و اراضی شیبدار در این روستا انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه این طرح‌ها با هزینه‌ای بیش از ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی ملی و اراضی شیبدار تامین شد، تصریح کرد: ۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال این اعتبارات ملی و چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی است.

وی عملیات اجرایی این طرح را تهیه و نصب الکتروموتور به همراه متعلقات وابسته، تهیه و نصب تابلو برق، انتقال آب با لوله‌های پلی اتیلن به همراه متعلقات، احداث ساختمان محافظ و حوضچه مکش برشمرد.

علوی با بیان اینکه تامین آب مطمئن برای کشاورزی، استفاده و ذخیره هرز آب، افزایش ضریب نگهداشت آب‌های سطحی از اهداف این پروژه است، گفت: افزایش راندمان انتقال آب در شبکه، افزایش بهره وری در واحد سطح از محاسن اجرای این پروژه برای ۳۵ هکتار اراضی شالیزاری این روستا است و ۶۶ خانوار این روستا از مزایای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.