تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹
کد خبر : 25012

یوسف یوسفی

تخصیص اعتبار برای الزامات زیست محیطی واحد تولیدی

تخصیص اعتبار برای الزامات زیست محیطی واحد تولیدی
مدیر کل محیط زیست مازندران گفت: برای واحد‌های تولیدی صنعتی که در راستای حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

به گزارش ریحان نیوز،عطا کاویان از افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی کارخانه آلومینیوم مازندران آمل با ظرفیت ۱۰۰ مترمکعب در روز خبر داد و افزود:این واحدتولیدی درکنار راه اندازی تصفیه فاضلاب صنعتی، برای حفظ بیشترمنابع آبی و محیط زیست، تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی با ظرفیت ۴۰متر مکعب در روز راهم فعال و راه اندازی کرد.

کاویان بااشاره به اینکه منابع آب‌های سطحی وزیرزمینی استان بشدت درمعرض آلودگی هست، بیان داشت: راه اندازی سیستم‌های تصفیه فاضلاب این واحد‌ها می‌تواند کمک‌های بسیار زیادی به حفظ کیفیت و کمیت منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی داشته باشد.

وی درخصوص روند کاری واحد‌های صنعتی و تعاملات حفظ محیط زیست از طریق راه اندازی تصفیه خانه فاضلابی افزود:در واقع امروزه چنانچه واحد‌های صنعتی دارای تولیدات پساب باشند، بدون داشتن پروژه راه اندازی مجموعه سیستم تصفیه فاضلاب، اجازه بهره برداری از آن واحد را توسط اداره محیط زیست نخواهند داشت و افتتاح واحد صنعتی منوط به داشتن تصفیه فاضلاب آن بوده و از الزامات آن محسوب می‌شود.
مدیرکل محیط زیست مازندران بابیان اینکه در گذشته در حوزه راه اندازی تصفیه خانه فاضلابی واحد‌های تولیدی که قدمت زیادی دارند خیلی الزاماتی نبود، اضافه کرد: درطول ۲ سال اخیر با پیگیری محیط زیست استان، بالغ بر۴۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی استان مازندران ملزم بر راه اندازی سیستنم فاضلابی بهداشتی مجموعه تولیدی خود شده اند.

به گفته کاویان؛ از محل صندوق ملی محیط زیست، برای واحد‌های تولیدی صنعتی که در راستای حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم مازندران با اعلام اینکه این شرکت از سال ۱۳۴۵ فعالیت خود را آغاز کردافزود: با گذشت زمان همچنین رشد و توسعه این واحد تولیدی اقدامات جدیدی را درخصوص بروز شدن آن انجام داده ایم که یکی از این اقدامات راه اندازی تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی بود که راه اندازی شد.

افشین نوایی، با تاکیدبراینکه احداث تصفیه خانه مدرن این شرکت با هدف سیکل برگشتی بوده است گفت: آبی که از پروسه فاضلاب تولید کارخانه آزاد می‌شود طی فرآیند انجام شده پس از تصفیه کامل دوباره به خط تولید برمی گردد و هیچ دور ریزی از آب این واحد برای بیرون از کارخانه را نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی که به نوبه خودجزءپیشرفته‌ترین تصفیه فاضلابی است در بازه زمانی ۲سال با هزینه درآمدی خودشرکت؛ بامحاسبات راه اندازی تجهیزات مکانیزاسیون آن، بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشت.

نوایی ادامه داد:تولیدات شرکت آلومینیوم مازندران شامل تولید پروفیل آلومینیوم از پروسه تولید آلومینیوم تا آبکاری روی آن، نظیر آنالایزینگ؛ رنگ پودر؛ دکورال و کلیه پروفیل‌های مصارف ساختمانی است که در کیفیت‌های مختلف تولیدی به نمایندگان کل ایران و خارزج از کشور عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۱۲۰نفربصورت مستقیم و ۵۰نفر بصورت غیر مستقیم ازطریق فعالیت‌های تولیدی شرکت آلومینیوم مازندران مشغول به کار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.