تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر : 24577

۹۳ درصد اعتبارات مربوط به سفر اول ریاست جمهوری جذب شد

۹۳ درصد اعتبارات مربوط به سفر اول ریاست جمهوری جذب شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع نمازگزاران ساری با اشاره به خدمات دولت سیزدهم اظهار داشت، در حوزه محیط زیست استان، ۹۳ درصد اعتبارات مربوط به سفر اول ریاست جمهوری جذب شده است.
به گزارش ریحان نیوز، عطااله کاویان امروز به مناسبت هفته محیط زیست در جمع نمازگزاران مرکز مازندران با اشاره به هفته ملی محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خردادماه) اعلام کرد که همه روئسای محیط زیست شهرستان‌های استان با حضور در نماز جمعه این هفته به بیان دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست و چالش‌های زیست‌محیطی می‌پردازند.

او اظهار داشت که آیت‌الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بار‌ها چالش‌های محیط زیستی به ویژه در خصوص میانکاله و تغییر کاربری‌هایی که در سراسر استان صورت‌گرفته است را از تریبون نماز جمعه مطرح و ما را در خدمتگزاری به مردم نسبت به رفع این چالش‌ها مصمم‌تر کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به حضور دو سال و دوماه خود در این سمت، گفت که در این مدت، یکی از مسائلی که بار‌ها از سوی خطیب نماز جمعه ساری عنوان شده، آتش‌سوزی‌های سریالی و مدام در تالاب بین‌المللی میانکاله بوده است، این منطقه حتی از داشتن یک پایگاه اتفای حریق اختصاصی محروم بودم و امکانات حداقلی برای مهار آتش‌سوزی را نداشت.

کاویان ادامه داد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهور یشهید در دو رنخست سفر به مازندران که ۹۳ درصد آن جذب شده است، یک دستگاه لودر و چهار دستگاه تراکتور، پمپ و مخازن آب اختصاص یافت که در طول ۶۰ کیلومتر نوار ساحلی بین پاسگاه‌های محیط‌بانی توزیع کردیم.

او یادآور شد که بنا بر آمار رسمی ۸۵ درصد کاهش حریق و سطح حریق را در میانکاله طی یکسال گذشته داشتیم و آتش‌سوزی‌ها در کوتاهترین زمان ممکن خاموش می‌شود در حالی‌که در گذشته لودر نیاز جدی میانکاله بود که حین سوانح از بهشهر و زاغمرز حرکت می‌کرد تا به میانکاله برسد، اما اکنون لودر در پاسگاه محیط‌بانی آماده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران راه‌اندازی دو کلینیک تخصصی تیمار حیات وحش در پناهگاه حیات وحش چالوس و سمسکنده، اجرای چهار عملیات لایروبی در حوزه تالاب‌های استان، و راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفی آب‌های سطحی در میانکاله را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که طی دو سال گذشته در مازندران انجام شده است.

جمع‌آوری بازار فروش پرندگان شکاری نیز یکی از عملکرد‌های مثبت محیط زیست مازندران بود که به گفته کاویان با همراهی شورا‌های تامین استان و شهرستان در فریدونکنار اجرا شد.

افزایش ۱۱۰ درصدی در ممیزی مراتع، لایروبی ۷۶ کیلومتر انهار ورودی به میانکاله، انجام ۶۵۰۰ هکتار آبگیری جدید در ضلع غربی میانکاله با آب شیرین، و استقرار سه ایستگاه پایش کیفیت هوا در آمل، چالوس و نکا از اعتبارات سفر ریاست جمهوری بوده است که مدیرکل محیط زیست مازندران به آن‌ها اشاره کرد.

او با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت محیط زیست در نماز جمعه این هفته مرکز مازندران، اعلام کرد که میز خدمت همه روزه در اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران همانند سایر دستگاه‌ها دایر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.