تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر : 24478

یوسف یوسفی

۷۲هزار قطعه اراضی کشاورزی مازندران حد نگاری شده است

۷۲هزار قطعه اراضی کشاورزی مازندران حد نگاری شده است
معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست بررسی مشکلات و چالش‌های اجرای طرح حدنگار اراضی زراعی مازندران با بیان اینکه ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور حد نگاری شده است، گفت: حدود ۸۹۰ هزار قطعه اراضی کشاورزی حد نگاری شده است که سهم مازندران بیش از ۷۲ هزار قطعه بوده است.

به گزارش ریحان نیوز،

بابایی افزود: در مازندران ۲۹ درصد اراضی کشاورزی حد نگاری شده است که یکی از معضلات موجود در استان زمین‌های کشاورزی خرد است.

وی تصریح کرد: طبق قانون قطعات کشاورزی در هر متراژ باید حد نگاری و صاحب سند شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند دار کردن زمین‌های کشاورزی از ایجاد تغییر کاربری غیر مجاز جلوگیری خواهد کرد.

بابایی با بیان اینکه باید با برنامه تدوین شده منظم تا پایان سال اجرای طرح حد نگاری زمین‌های کشاورزی مازندران به میانگین کشوری برسد گفت: میانگین اجرای طرح حد نگاری اراضی کشاورزی در سطح کشور ۶۶ درصد است.

رئیس کل دادگستری مازندران هم در این نشست با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم قوه قضائیه ایجاد حدنگاری برای زمین‌های کشاورزی است گفت: اجرای این طرح ارزش و اعتبار زمین‌های کشاورزی را ارتقا و از تعرض زمین‌های کشاورزی جلوگیری می‌کند.

پوریانی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای اجرای این طرح بهره ببریم افزود: برای اجرای کامل این طرح باید از توانایی دهیاران در مناطق مختلف بهره برد.

وی تصریح کرد: موانع موجود در اجرای این باید هر چه زودتر شناسایی و بر رفع آن اقدام شود.

رییس کل دادگستری مازندران افزود: حدنگاری زمین‌های کشاورزی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بدلیل کوچک‌تر بودتر زمین‌ها سخت‌تر خواهد بود.

رستمی مدیر امور اراضی کشاورزی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه سطح اراضی کشاورزی استان بیش از ۵۰۰ هزار هکتار است گفت: شرایط مازندران به دلیل ارزش زمین‌ها در مقایسه با استان‌های دیگر متفاوت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.