تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
کد خبر : 24507

سکینه مریخ

آغاز رهاسازی محدود آب سد شهید رجایی برای مصارف کشاورزی

آغاز رهاسازی محدود آب سد شهید رجایی برای مصارف کشاورزی
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ذخیره آب سد شهید رجایی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: رهاسازی محدود آب سد شهید رجایی برای مصارف کشاورزی پارسال به دلیل پایین بودن میزان ذخیره آب از سوم تیر آغاز شده بود، اما امسال به لطف بارش‌های مناسب امکان رهاسازی زودتر فراهم شد.

به گزارش ریحان نیوز، سید محمد موسوی افزود: ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری ۹۶ میلیون متر مکعب معادل ۵۹ درصد حجم کل مخزن است که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۱ درصد بیشتر است.

او ادامه داد: رهاسازی پنج متر مکعب بر ثانیه آب از سد آغاز شد و در روز‌های آتی تا ۱۰ متر مکعب بر ثانیه نیز افزایش خواهد یافت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه مصرف آب کشاورزی شبکه آبیاری و زهکشی تجن پارسال ۲۱۷ میلیون متر مکعب بود، گفت: توان آبی شبکه تجن ۴۹۰ میلیون متر مکعب است، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال حجم موجود و قابل دسترسی آب در این شبکه ۳۹۰ میلیون متر مکعب است که کمبود ۱۰۰ میلیون متر مکعبی در این شبکه را نشان می‌دهد به همین دلیل رعایت نکات مربوط به مصرف بهینه آب و زمان‌بندی توزیع ضروری است.

موسوی درباره میزان آب در نظر گرفته شده برای کشاورزی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال نزدیک به ۷۰ میلیون متر مکعب آب برای مصارف کشاورزی رهاسازی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.