تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر : 24461

زری طاهری پرکوهی

بهره‌برداری از ۷کتابخانه روستایی تا پایان امسال در مازندران

بهره‌برداری از ۷کتابخانه روستایی تا پایان امسال در مازندران
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران و رییس شورای نظارت بر نامگذاری استان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مازندران گفت: ۷ کتابخانه روستایی تا پایان امسال در مازندران به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ریحان نیوز،احمد توکلی با بیان اینکه کتابخاته مرکزی ساری که با تخصیص اعتبار سفر آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی در حال اتمام است، با پیشنهاد اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به نام رئیس جمهور شهید نام‌گذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری امورات عمرانی در روستا‌ها باید با پیوست فرهنگی همراه باشد و برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برنامه‌های مُدَوّنی در دولت سیزدهم در حال اجرا است و ساخت کتابخانه‌های روستایی در مناطق مختلف در دستور کار قرار دارد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران از فعال بودن ۳۷ کتابخانه روستایی در مازندران خبر داد و افزود: ۱۸ کتابخانه روستایی در مازندران در حال ساخت است که از سال ۹۱ با کمبود مالی همراه بود که در دولت سیزدهم اتمام آنها در دستور کار قرار گرفت:

توکلی با اشاره به اینکه برای اتمام کتابخانه‌های روستایی مازندران به ۵۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بخش فیزیکی آنها تکمیل شود یادآورشد: بهره برداری ۷ کتابخانه روستایی برای امسال هدفگذاری شده است و ۳ کتابخانه تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و ۴ کتابخانه نیز تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه برای روستا‌های بالادست برنامه داریم و کتاب‌خانه سیار نیز برای روستا‌های بالادست برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: از کانتینر‌ها برای دائر کردن پیشخوان کتابخانه مناطق کم جمعیت و بالادست استفاده خواهد شد و با الویت، ۱۰ دهیاری از این طرح در ماه‌های آینده برخوردار می‌شوند.

توکلی خاطر نشان کرد: ۳ درصد از بودجه فرهنگی در اختیار شهرداری و دهیاری‌ها می‌باشد که از این ظرفیت نیز برای تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی استفاده می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.