تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 24329

یوسف یوسفی

خرید تضمینی گندم در مازندران به قیمت ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان

خرید تضمینی گندم در مازندران به قیمت ۱۷هزار و ۵۰۰ تومان
مدیرکل غله مازندران گفت: در سال جاری گندم تولیدی کشاورزان با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید به قیمت هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان توسط دولت خریداری خواهد شد.

به گزارش ریحان نیوز، عباسعلی وفائی نژاد با بیان اینکه هنوز گندم در غالب مزارع استان به رشد مطلوب برای برداشت نرسیده از کشاورزان خواست برای برداشت گندم عجله نکنند و اظهار داشت: به علت شروع برداشت گندم در شرق استان، ۳ مرکز در شهرستان گلوگاه و بهشهر دائر شده تا کشاورزان محموله‌های خود را تحویل این مراکز دهند.

وی در این جلسه که با حضور انجمن صنفی کارخانجات آرد استان و مدیران کارخانجات آردسازی فعال در عملیات خرید تضمینی گندم سالجاری برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته با همت جهادگونه همکاران ما در اداره کل غله و همچنین کارخانجات آردسازی استان 30 هزار تن از گندم های با رطوبت بالا از کشاورزان مناطق بالادست استان خریداری شد و با برنامه ریزی و اختلاط مناسب و علمی ، بدون تاثیرگذاری در کیفیت آرد استان ، این مقدار گندم وارد چرخه مصرف گردید.

وفائی نژاد اظهار امیدواری کرد: پیگیری های لازم از طریق دستگاه های متولی امر برای نحوه ورود دستگاه های اجرایی و ابلاغ دستورالعمل خرید گندم های با رطوبت بالا صورت می گیرد تا در سال جاری کشاورزان با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل غله مازندران با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در خرید تضمینی گندم، اعلام داشت: تمهیداتی در راستای مدیریت بر گندم های با افت بالا و خاک نامتعارف و رطوبت بالاتر از دستورالعمل، در شرایطی خاص و تنها در کارخانجات آرد پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.