تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
کد خبر : 23887

سکینه مریخ

هتل آراز نوشهر استانداردهای جهانی را دارد

هتل آراز نوشهر استانداردهای جهانی را دارد
معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این استان قطب گردشگری کشور است و هتل آراز نوشهر استانداردهای جهانی را دارد.

به گزارش ریحان نیوز، جواد واحدی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هتل پنج ستاره آراز نوشهر افزود: باید بستر فعالیت برای سرمایه‌گذاران که بدون دریافت تسهیلات بانکی اقدام به اجرای طرح می‌کنند، بیشتر فراهم شود.

وی با اشاره به روند رو به اتمام ساخت نخستین هتل دارای استانداردهای جهانی در مازندران اظهار کرد: این استان قطب گردشگری کشور است و این هتل استانداردهای جهانی را دارد.

واحدی اضافه کرد: در قانون برنامه توسعه هفتم توجه ویژه‌ای به گردشگری شد که توجه به آن، ارتقای سطح زیرساخت را به همراه خواهد داشت.

به گفته معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، این طرح منتظر تصویب شورای نگهبان است.

حمید کبیری سرمایه گذار این طرح هم گفت: این هتل با پیشرفت حدود ۹۸ درصد در تابستان امسال به بهره برداری خواهد رسید و در ساخت آن دست کم ۹۳۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: از همین تعداد نیرو در زمان بهره برداری این هتل استفاده شود.

این هتل در ۳۰ طبقه شامل ۵۱۵ اتاق شامل آپارتمان، سوئیت و رویال سوئیت با زیربنای ۹۶ هزار مترمربع در پنج هکتار زمین با امکاناتی شامل استخر، سالن بدنسازی، ۶ واحد رستوران، سالن کنفرانس ۷۰۰ نفری و ۲۴ آسانسور در حال ساخت است.

عملیات اجرایی این هتل در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با زیربنای حدود ۱۰۵ هزار متر مربع در ۳۰ طبقه در حاشیه محور نوشهر – رویان منطقه ساحلی روستای « چلک » آغاز شد.

روستای کندلوس به زودی ثبت جهانی خواهد شد

معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: روستای کندلوس از توابع بخش کجور شهرستان نوشهر به زودی در فهرست آثار جهانی ثبت خواهد شد

به گزارش ایرنا ، جواد واحدی روز پنجشنبه در حاشیه سفر دور دوم هیات دولت به مازندران در گفت وگو با خبرنگاران در چالوس افزود: ثبت جهانی روستای کندلوس در حال اقدام بوده و ارزیابی نهایی این طرح صورت گرفته و پرونده برای ثبت جهانی به مبادی ذیربط ارجاع شده است.

وی اظهارداشت: با ثبت جهانی کندلوس در حوزه گردشگری می‌توانیم فعالیت‌های ویژه‌ای انجام دهیم و زمینه را برای جذب مسافران خارجی هم فراهم کنیم.

معاون وزیر فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توسعه صنعت گردشگری را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: مازندران یکی از قطب‌های گردشگری کشور بوده و اولین موضوعی که در حوزه سفرهای دولت به آن توجه می‌شود، گردشگری است.

واحدی تصریح کرد : صنعت گردشگری در کشور باید تقویت و نظام مند شود و برای آسان‌سازی و تسهیل در سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری گام های مهمی برداشته شود.

وی درباره وضعیت مناطق نمونه گردشگری با اظهار این که برخی از آنها به زمین خواری و موضوعات دیگری کشیده شده است، گفت: مجبور شدیم در برخی از مناطق، مجوزها را ابطال کنیم و عرصه‌ها را برگردانیم و اکنون طرح مناطق نمونه گردشگری روی هواست.

معاون وزیر میراث فرهنگی درباره ثبت جهانی روستای کندلوس گفت: قانونمند کردن حوزه دریا در دستور کار دولت مردمی قرار دارد و واردات و ساماندهی ورود کشتی کروز در قانون برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.