تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر : 23813

یوسف یوسفی

نان کامل در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر موثر است

نان کامل در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر موثر است
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی مازندران: نان کامل در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر موثر است.

به گزارش ریحان نیوز، دومین همایش استانی تولید آرد کامل، نان کامل و ارتقای سلامت در سلمانشهر برگزار شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص اهداف برنامه کمیته فنی نان کامل و غذای سالم در سفره مردم گفت: در این سند، امنیت غذایی مهمترین موضوعی بود که به آن اشاره شد. بحث پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر، بیماری قلبی و عروقی، چاقی، دیابت و سرطان‌های گوارشی می‌باشد، نان کامل خیلی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری‌های غیر واگیر موثر باشد.

محمدحسین اصفهانی‌زاده افزود: برگزاری این همایش‌ها در راستای مصوبات قانونی است، سال گذشته توسط معاون اول رئیس جمهور به شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور ابلاغ و در این ابلاغیه سند ملی دانش بنیان و امنیت غذایی به دستگاه‌های ذیربط و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به ابلاغیه اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی بر اساس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس و با همراهی دستگاه‌های اجرایی استانداری، اقتصادودارایی، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، غله و … را مکلف کرد که موضوع آرد کامل و نان کامل را به پیش ببرد و در کنار این مصوبه نیازاست که کارگاه آموزشی به مردم ارائه شود.

اصفهانی زاده تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی را در دو نقطه استان ساری و سلمانشهر با حضورکارشناسان مدیران صنعت آردونان و خبازان برگزارکرد.
وی گفت: برای رعایت سلامت مردم به زودی نان کامل در نانوایی‌ها مازندران پخت و در سفره مردم استان قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان عباس آباد گفت: یکی از اهداف برگزاری این همایش‌ها که در واقع توام با برپایی کارگاه‌های آموزشی می‌باشد توجه به سلامت و کیفیت نان است.

محمدهاشمی با بیان اینکه نان کامل و سالم باعث کیفیت می‌شود و دور ریز آن کاهش خواهد یافت افزود: جا دارد از حمایت مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین همکارانم در اتحادیه و خبازان خدوم تشکر و قدردانی داشته باشم.

هاشمی تصریح کرد: این همایش با هدف ارتقای سلامت و امنیت غذایی مردم و ارائه نکته نظرات کارشناسان و پیشنهادات خبازان و دست‌اندرکاران صنعت آرد نان از شهرستان‌های نور /نوشهر / چالوس / کلاردشت / عباس اباد / تنکابن و رامسربرگزار شد که می‌تواند در پیشرفت و کیفیت نان کامل تاثیرگذار باشد.

وی گفت: درشهرستان عباس آباد ۱۰۴ واحد خبازی با ۲۰۰ نفر کاربر فعالیت می‌کنند که ۵۴ واحد بربری، ۴۲ واحد لواش، ۷ واحد سنگک و ۴ واحد تافتون برای خدمت به مردم و ارائه نان با کیفیت تلاش می‌کنند.

رئیس اتحادیه خبازان شهرستان عباس آباد به مزایای مصرف نان کامل اشاره کرد و افزود: مصرف نان کامل باعث ایمن سازی بدن در برابر ویروس‌ها و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مؤثری برای شناخت و آگاهی مردم نسبت به مزایای این نان دارند باید تمامی دستگاه‌های اجرایی درراستای فرهنگ سازی مصرف نان کامل توسط مردم همراهی و تعاملات لازم را برای سلامت و امنیت غذایی ایجاد نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.