تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳
کد خبر : 23960

آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری خزر از امروز در مازندران

آغاز تور بین المللی دوچرخه سواری خزر از امروز در مازندران
تور بین المللی دوچرخه سواری خزر یادواره ۱۰ هزار و چهارصد شهید استان مازندران از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ریحان نیوز، بیست و یکمین دوره دوچرخه سواری تور بین المللی خزر گرامیداشت ۱۰۴۰۰ شهید سرافراز استان مازندران از امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت با حضور ۴۵ دوچرخه سوار از ۳ تیم خارجی و ۷ تیم داخلی در رده سنی جوانان آغاز می‌شود.

تیم‌های ملی ارمنستان، ازبکستان و عراق، سه تیم خارجی حاضر در این دوره از تور بین المللی خزر هستند.

تیم‌های داخلی شامل تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان، صنعت مس رفسنجان، فاریس خراسان، مازندران الف و ب، البرز و آذربایجان شرقی می‌باشند.

مسیر مسابقه:

مرحله اول: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، سرخرود – گلشهر ساعت ۹ صبح

مرحله دوم: پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، فریدونکنار – کمربندی غربی ساعت ۹ صبح

مرحله سوم: جمعه ۲۸ اردیبهشت، سرخرود به نور و برگشت ساعت ۹ صبح

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران دیروز در نشست خبری به همین مناسبت در بابلسر گفت: مازندران بدلیل ظرفیت‌های بزرگ همواره میزبان رویداد‌های مهم ورزشی است.

رجبی با قدردانی از فدراسیون و هیات که کمک کردند این تور پس از ۱۰ سال احیا شود افزود: تلاش کردیم این تور بصورت منظم و باکیفیت برگزار شود.

وی تصریح کرد: دوچرخه سواری ورزش شاداب و ورزش سلامت محور است که در فرهنگ سازی صرفه جویی مصارف انرژی موثر است و در گردشگری ورزش نیز اثرگذار است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اظهار امیدواری کرد: انشالله سال‌های آینده با کیفیت بهتر و با حضور دوچرخه سواران کشور‌های بیشتری این رقابت‌ها را برگزار خواهیم کرد.

رجبی خاطر نشان کرد: بدنبال برگزاری بزرگترین رویداد همگانی دوچرخه سواری به سبک پیاده روی در استان مازندران هستیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه سواری نیز در نشست خبری بیست و یکمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری خزر گفت: امیدواریم در سال‌های آینده این تور را در سطح تور جهانی برگزار کنیم چرا که دوچرخه سواری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی است.

ابراهیم فیروزی افزود: با حضور رسانه‌ها می‌توانیم سطح و درجه تور خزر را هر سال بالاتر ببریم و برای اینکار ابتدا باید دبیرخانه بین المللی تور در استان مازندران ایجاد شود.

فیروزی در خصوص اهمیت برگزاری چنین رویداد‌هایی گفت: برای چنین تور‌های دوچرخه سواری، حدود ۳۰ دستگاه اجرایی درگیر مسابقات می‌شوند که هماهنگی و برنامه ریزی‌های مختلفی باید صورت گیرد.

وی جوایز ۵ هزار دلاری نفرات برتر در تور خزر را مورد اشاره قرار داد و افزود؛ ایجاد انگیزه برای ورزشکاران و تیم‌ها در سطح کیفی مسابقات موثر است.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان مازندران نیز در نشست خبری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر گفت: دوچرخه سواری ورزش پرمدال المپیک است و نیازمند برنامه ریزی و نگاه ویژه‌تر است.

صابر اکبرزاده افزود: زیرساخت و تراکم شهر‌های مازندران مشکلاتی است که در توسعه این ورزش داریم و باید با هماهنگی‌ها و همکاری‌ها در استان به توسعه ورزش دوچرخه سواری کمک کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.