تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر : 24015

یوسف یوسفی

با عوامل خریدوفروش واحدهای خبازی برخورد می‌کنیم

با عوامل خریدوفروش واحدهای خبازی برخورد می‌کنیم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با هرگونه خرید و فروش واحد‌های خبازی و عوامل واسطه در چرخه آرد و نان برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش ریحان نیوز، عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بابلسر ضمن قدردانی از فرماندار و اعضای کارگروه آردونان شهرستان با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان این حوزه گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، تعزیرات، صمت و اتحادیه خبازان، سهمیه واحد‌هایی که بصورت مکرر مرتکب تخلف می‌شوند قطع و در صورت لزوم پروانه این واحد‌ها ابطال گردد.

وی ضمن تشریح آنالیز و عوامل تاثیرگذار در قیمت نان افزود: کمیته فنی کارگروه آرد و نان استان ضمن بررسی آنالیز قیمت نان در سال جدید، در خصوص شرایط استفاده از کنجد برای نان، تصمیماتی را اخذ نموده که پس از تایید نهایی ابلاغ و اجرا خواهد شد
.
دبیر کارگروه آرد و نان استان تصریح کرد: سرانه مصرف آرد در استان مازندران برای هر نفر حدود ۹ کیلوگرم در ماه بوده و این رقم در شهرستان بابلسر حدود ۱۰ کیلوگرم است، که دلیل اصلی آن با توجه به شرایط خاص استان از لحاظ جمعیت شناور ورودی و همچنین وجود کارگران فصلی برای طرح‌های اقتصادی و کشاورزی می‌باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر ۱۳۰۰ نفر یک واحد خبازی وجود داشته، اما در شهرستان بابلسر به ازای هر ۷۰۰ نفر یک واحد خبازی وجود دارد اظهار داشت: با پیگیری و همچنین توجه به جمعیت شناور مسافران و کارگران فصلی، به منظور تامین نیاز استان سهمیه‌های آرد مناسبتی و ترمیمی به فرمانداران هر شهرستان تخصیص می‌یابد تا پس از تصمیم گیری در کارگروه به سهمیه نانوایان منتخب اضافه گردد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان به ضرورت توجه دستگاه‌های نظارتی به مصرف صحیح آرد اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی توجه بیشتری به عملکرد نانوایان و استفاده صحیح از آرد تخصیص یافته داشته باشند تا یارانه پرداختی دولت به بخش آرد و نان به هدر نرود.

وی از اعضای کارگروه آرد ونان خواست ساعت کاری خبازان را متناسب با نیاز شهروندان در نظر بگیرند و با نظارت بیشتر و بازدید از خبازی‌ها از تعطیلات خودسرانه این واحد‌های صنفی جلوگیری نمایند.

وفائی نژاد همچنین از وجود نانوایی‌های اجاره‌ای و نا آشنا با مهارت‌های لازم برای پخت نان انتقاد کرد و گفت: با هرگونه خرید و فروش واحد‌های خبازی و عوامل واسطه در چرخه آرد و نان برخورد قاطع صورت گیرد.

قلی پور فرماندار و رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان بابلسر با قدردانی از مجموعه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بابت تخصیص سهمیه‌های مناسبتی به شهرستان برای تامین نیاز شهروندان و توجه ویژه به فعالیت کارگروه‌های آرد و نان شهرستان ها، به بیان مشکلات و موانع موجود در این حوزه از قبیل عدم پاسخگویی مسئولین سامانه نانینو، طرح آزادسازی آرد و نان، نحوه برخورد با واحد‌هایی که تکرار تخلف دارند، تامین آرد و نان شهروندان، مسافران، کارگران فصلی باغات و زمین‌های کشاورزی و نحوه اجرای سامانه هوشمند نانینو، پرداخت.

فرماندار بابلسر در این جلسه ضمن تاکید بر افزایش نظارت کارگروه آرد و نان بر فعالیت خبازی‌ها از برخورد قاطع با متخلفان و سوداگران و دلالان آرد و جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاص در حوزه آرد و نان خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.