تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر : 23421

سکینه مریخ

رشد ۲۱/۵ درصدی تولید انرژی در نیروگاه برق نکا

رشد ۲۱/۵ درصدی تولید انرژی در نیروگاه برق نکا
مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: تولید انرژی در بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه حدود ۲۱.۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش ریحان نیوز، ولی الله باباجانی افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۷۷۷ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در مجموعه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدسلیمی نکا تولید و به شبکه برق کشور تزریق شد.

مدیرنیروگاه سیکل ترکیبی شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر گفت: انرژی تولید شده در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل حدود ۲۱.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

با اشاره به ثبت رکورد عدم خروج اضطراری در واحد بخار سیکل ترکیبی افزود: در طول سال گذشته علی رغم وجود اشکالات، محدودیت‌ها و چالش‌های تولید، با تلاش و مهارت و تخصص همکاران امور بهره برداری و تعمیرات سیکل ترکیبی در انجام بهنگام مانور‌ها و اجرای دقیق برنامه‌های تعمیراتی، موردی از خروج اضطراری به ثبت نرسید و در ایام پیک مصرف نیز بدون وقفه و با آمادگی کامل در مدار تولید قرار داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه به قطع سهمیه سوخت گاز در فصل سرد سال و لزوم استفاده از سوخت جایگزین گازوئیل در زمان نیاز شبکه، حدود ۹۰ درصد انرژی کل سال نیروگاه سیکل ترکیبی با سوخت گاز و بیش از ۱۰ درصد با سوخت گازوئیل بدست آمده است.

بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه شهید سلیمی نکا شامل دو واحد گازی به ظرفیت نامی هر یک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار با ظرفیت نامی ۱۶۰ مگاوات می‌باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.