تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۲
کد خبر : 23081

سکینه مریخ

مردم در سیاست‌گذاری اقتصاد در متن مساله باشند

مردم در سیاست‌گذاری اقتصاد در متن مساله باشند
استاندار مازندران گفت: برآیندها نشان می دهد هر کجا مردم پای کار آمدند آنجا نتایج درست و شایانی به دست آمده و در اموری که دوری از مردم صورت گرفته؛ شاهد نتایج مطلوبی نبوده ایم و بهمین دلیل در سیاست‌گذاری اقتصاد کشور باید مردم را در متن مساله وارد کنیم.

به گزارش ریحان نیوز، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران روز یکشنبه در همایش مطالبه گری رشد شهرستان چالوس که اقشار مختلف مردمی، نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و … و پیشکسوتان حوزه های مختلف حضور داشتند؛ افزود: بعد از انقلاب اسلامی رویدادهای زیادی در کشور اتفاق افتاده است، آنجا که مردم در صحنه حاضر شدند کارها جمع شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال “جهش تولید با مشارکت مردم ” تصریح کرد: مشارکت مردم مفهوم عام است که در همه موضوعات کشور قابلیت اجرایی دارد.

مقام عالی دولت در مازندران، چالوس را شهری تاریخی که هم مسیر و مقصد گردشگری است دانست و گفت: این شهرستان از دیرباز به خاطر نزدیکی با پایتخت مورد توجه گردشگران و تجار بوده اما این منطقه با این ویژگی به عنوان یک ثروت عظیم به مردم معرفی نشده است.

حسینی پور، گردشگری را اولویت اصلی این شهرستان غرب مازندران برشمرد و از برگزاری چنین همایشی برای توسعه شهرستان بسیار مبارک دانست و خطاب به شرکت کنندگان تاکید کرد: یکی از ماموریت های مهم شما باید مطالبه گری باشد یعنی در این شهرستان درآمد پایدار ایجاد بشود و بعد توسعه پایدار محقق می شود.

وی بر ضرورت کارهای جمعی و گروهی برای توسعه هر منطقه از استان تاکید کرد و گفت: نظیر این همایش از جمله نیازهای این شهرستان و استان مازندران است که بسیار مبارک است.

استاندار مازندران بیان کرد: این مطالبه گری شما باید به کارگروه های گردشگری، زیربنایی و گردشگری صنعتی تبدیل بشود و فرماندار قدر این همایش ها و فرصت ها را بداند و حتی در سفرهای شهرستانی مسوولان یک جمعیت مطالبه گری مردمی شکل بگیرد تا حضور مردم در فضای اجرایی مشخص و هم نظارت ها بیشتر بشود.

به تاکید وی مطالبه گری مردم باید برای سوژه های اجرایی در میز فرمانداری شهرستان چالوس تبدیل شود که در واقع این جمع ها و نتایج آن پشتوانه خوبی برای توسعه شهرستان خواهد بود.

استاندار مازندران، افزود: چالوس قدمگاه 21 هزار شهید والامقام استان های گیلان و مازندران در دوران دفاع مقدس است که در آن زمان اینجا را به عنوان منطقه یاد می کردند.

حسینی پور، افزود: مسائلی در این همایش مطرح شد که مهمترین آن بحث زمین برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان بود که در همین نشست مشکل زمین را حل کردیم تا این بیمارستان که نیاز مردم غرب مازندران و حتی کل استان است خدمات دهی کند.

وی گفت: ما تشکل « جمعیت مطالبه گری رشد » را مزیت بزرگی برای شهرستان چالوس می دانیم که می تواند تحولات بزرگی را در پی داشته باشد

استاندار مازندران، یادآور شد: از «جمعیت مطالبه گری رشد» حمایت می کنیم و امیدواریم با همت این جمعیت، چالوسی در تراز مازندران قوی در آینده داشته باشیم تا هم مردمانش در آسایش به سر ببرند و هم مسافران و گردشگران از مواهب این شهرستان برخوردار شوند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.