تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر : 22750

زری طاهری پرکوهی

اعمال قانون برای هزار و ۱۱۳ راننده متخلف در طرح نوروزی مازندران

اعمال قانون برای هزار و ۱۱۳ راننده متخلف در طرح نوروزی مازندران
فرمانده انتظامی مازندران در قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز ۱۴۰۳ با اشاره به اعمال قانون هزار و ۱۱۳ راننده  متخلف با ۴۲۷ میلیارد ریال  جریمه در طرح نوروزی امسال  گفت:  ۱۴ ایستگاه پلیس در ۱۰ شهرستان ساحلی مازندران برای برقراری نظم و امنیت مستقر هستند.

به گزارش ریحان نیوز، سردار حسن‌ مفخمی شهرستانی با بیان اینکه ز ابتدای طرح نوروزی بیش از ۵۲۰ واحد خودرویی، ۱۰۲ واحد موتوری و هزار و ۱۶۰ واحد پیاده در حوزه‌های ترافیکی پای کار امنیت استان هستند، از آماده‌باش ۵ هزار نیروی پلیس در طرح نوروزی برای ایجاد نظم و امنیت خبر داد.

وی  افزود: از ۲۴ اسفند؛ آغاز طرح نوروزی تا روز گذشته یک میلیون و ۱۷۵ خودرو‌ وارد استان و ۸۹۴ خودرو از استان خارج شد .

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در مجموع ۲۲ میلیون ۷۱۲ هزار و ۱۹۷ تردد توسط دستگاه‌های تردد شمار استان ثبت شده است.

سردار مفخمی به کاهش ۷۵ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری و کاهش ۶۰ درصدی متوفیان برون شهری در این بازه زمانی و کاهش ۶۵ درصدی وقوع متوفیان تصادفات نسبت به  مدت مشابه پارسال  اشاره کرد و  ادامه داد: در مجموع شاهد کاهش ۱۴ درصدی وقوع تصادفات در استان بودیم.

فرمانده انتظامی مازندران تاکید کرد: خودروهای رانندگان متخلف و حادثه‌ساز تا پایان تعطیلات نوروزی بدون استثنا توقیف خواهند شد.

سردار مفخمی همچنین به عملکرد پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و افزود: روزانه ۷۲۰۰ امدادخواه با ۱۱۰ تماس می‌گیرند  وامسال  نیز در تعداد تماس ۱۴ درصد افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده پلیس کاهش ۲۱ درصدی سرقت‌ها در ابعاد مختلف  و افزایش ۲۳ درصد در کشف وقوع جرم را شاهدیم تصریح کرد: در ایتفاده از سلاح گرم (تیراندازی) کاهش ۲۹ درصدی را در استان مداشتیم و  همچنین چاقو‌کشی نیز ۷۲ درصد کاهش داشت.

وی همچنین به کاهش ۶۴ درصدی جرائم سایبری در استان اشاره کرد و گفت: در همین رابطه ۴۷ درصد کشف وقوع جرم داشتیم.

سردار مفخمی از کاهش ۲۲ درصدی نزاع فردی و ۱۰۰ درصدی نزاع دست جمعی در مازندران خبر داد و افزایش ۹ درصدی کشفیات مواد مخدر را از دیگر عملکردهای پلیس اعلام کرد و افزود: در کشف سلاح‌های غیر مجاز ۷۳ درصد افزایش رشد داشتیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.