تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر : 22536

مدیریت جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد:

رضا متانی

جوجه‌ریزی یک میلیون و 659 هزار قطعه‌ای در واحدهای مرغ قائم‌شهر

جوجه‌ریزی یک میلیون و 659 هزار قطعه‌ای در واحدهای مرغ قائم‌شهر
مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از میزان یک میلیون و 659 هزار و 979 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری و ثبت 55 واحد مرغداری در سامانه سماصط در این شهرستان خبرداد.

به گزارش ریحان نیوز، علی درویش نیا صبح امروز با بیان اینکه پرورش جوجه یک روزه و تولید گوشت مرغ یکی از ارکان اصلی امنیت غذایی شمار می رود و مصرف و تولید گوشت مرغ را به محصول استراتژیک تبدیل نموده است اظهار کرد: در همین راستا در بهمن ماه اطلاعات 55 واحد مرغداری در سامانه مدیریت صنعت طیور (سماصط) ثبت شد و میزان یک میلیون و 659 هزار و 979 قطعه در واحدهای مرغداری جوجه ریزی انجام شد.

وی اشاره کرد: اساس موفقیت در یک دوره پرورش گله گوشتی انتخاب جوجه یک روزه با کیفیت است باید این مسئله را پذیرفت برای این که مرغدار دوره پرورش موفق و سوددهی داشته باشد، اولین شرط اصلی آن داشتن جوجه درجه یک است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: در دی ماه اطلاعات 52 واحد مرغداری گوشتی برای جوجه ریزی در سامانه سماسط به ثبت رسید و میزان 1 میلیون و 385 هزار و 340 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری انجام شد.

درویش نیا در پایان گفت: قائم شهر جایگاه سوم که بیشترین تعداد جوجه ریزی سطح استان است را به خود اختصاص داد و از دو کشتارگاه خزر سیمرغ و پرستو در مجموع میزان 4 میلیون و 750 هزار و 766 قطعه گوشت سفید در دی و بهمن ماه گذشته تولید شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.